صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

رجب طیب اردوغان بعد از دیداری که با الهام علی اف داشت، به خبرنگاران گفت باب منندز، سناتور دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای امریکا مانع اصلی ترکیه برای خرید جنگنده‌های اف 16 بود. این در حالی است که اکنون منندز به‌خاطر رسوایی‌های مالی تحت فشار برای استعفا است. اردوغان همچنین گفت که اگر امریکا به عهد خود وفادار باشد، پارلمان ترکیه هم به وعده خود برای عضویت سوئد در ناتو وفادار خواهد کرد.

 

لو پی نیو
فرانسه

الیزه در حالی در پی افزایش مالیات‌ها است که اگر وضعیت اقتصادی فرانسه بر همین منوال ادامه یابد، سال آینده می‌تواند نیم قرن شدن کسری بودجه دولت‌های خود را جشن بگیرد. بحران اقتصادی در فرانسه به گونه‌ای شده است که درگیر یکی از سنگین‌ترین بدهی‌ها در منطقه یورو است. با این حال دولت چاره تداوم این ناکامی‌ها را فقط در افزایش مالیات می‌بیند.

 

چاینا دیلی
چین

وزیر خارجه چین اعلام کرده حاضر است برای ایجاد جهانی متفاوت با جهان تک قطبی کنونی هر گونه تعهدی را بپذیرد. او این وعده را در ادامه سیاستگذاری‌های شی جین پینگ داده است. شی اولین بار در سال 2013 بر لزوم چندجانبه‌گرایی در جهان تأکید کرده بود و از آن زمان پکن اهتمام خود را بر این امر گذاشته است.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

5 تبعه بلغارستان که متهم به ایجاد یک حلقه جاسوسی در انگلیس هستند، در دادگاهی در لندن حاضر شدند. آنها متهم هستند که جاسوس‌های روسیه در انگلیس هستند و در فاصله اوت 2020 تا فوریه 2023 در حال جمع‌آوری اطلاعات مختلف در انگلیس به نفع روسیه بوده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی