صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اخبار

ترس نتانیاهو از درز اطلاعات امنیتی کابینه
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد برای جلوگیری از افشای گفت‌وگوهای امنیتی حساس بویژه آنچه در کابینه امنیتی و سیاسی انجام می‌شود، اقداماتی در پیش بگیرد. به گزارش عرب۴۸، شبکه عبری زبان «کان۱۱» رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه اعلام کرد، در پی افزایش افشای اطلاعات مربوط به گفت‌وگوها و رایزنی‌های داخل کابینه این رژیم دفترنتانیاهو قصد دارد حضور معاونان وزرا در نشست‌های کابینه را کاهش دهد تا حدی که ممکن است حضور آنها در نشست‌های حساس منتفی شود. در حال حاضر شرکت‌کنندگان در نشست‌ها در یادداشت‌های شخصی مسائل مهم را می‌نویسند که گفته می‌شود، همین یادداشت‌ها باعث درز اطلاعات شده است.

 

اخراج نظامی نفوذی امریکا از کره شمالی
پیونگ‌یانگ تراویس کینگ، نظامی امریکایی را که چندی پیش به کره شمالی گریخته بود، نفوذی خواند و او را به علت ورود «غیرقانونی» به این کشور اخراج کرد .آژانس خبری رسمی کره‌شمالی که این خبر را منتشر کرده است، مشخص نکرده، تراویس کینگ کجا، چه زمانی و چگونه اخراج می‌شود. خبرگزاری مرکزی کره‌ شمالی پیشتر گزارش داده بود تراویس کینگ اعتراف کرده که به دلیل «بیزاری از رفتار ضدانسانی و تبعیض نژادی ارتش امریکا» به کره‌شمالی آمده است.

 

افزایش گشتزنی‌های ناتو در آسمان کریمه
خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از داده‌هایی که به طور علنی در دسترس هستند، گزارش داد اعضای ائتلاف ناتو در ماه‌های اخیر تعداد پروازهای شناسایی خود بر فراز دریای سیاه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه را به میزان چشمگیری افزایش داده‌اند. بنا بر این گزارش، تعداد چنین پروازهایی از فصل بهار به بعد سه برابر شده و از هفت پرواز در هفته به ۲۱ پرواز افزایش یافته است. تعدادی از این پروازها منسوب به اعضای اروپایی این بلوک تحت رهبری امریکا هستند اما به نوشته خبرگزاری تاس، مجری عمده پروازهای جاسوسی ناتو در منطقه دریای سیاه، امریکا بوده است.

 

جشن باشکوه میلاد پیامبر(ص) در یمن
کمیته برگزاری و سازماندهی فعالیت‌ها و تظاهرات در یمن روز گذشته یک راهپیمایی میلیونی به مناسبت سالروز ولادت حضرت محمد(ص) برگزار کرد. این کمیته پیشتر در بیانیه‌ای از مردم این کشور خواسته بود تا در این راهپیمایی حضور گسترده داشته باشند. در این بیانیه تأکید شده بود: «حضور گسترده ملت یمن در روز چهارشنبه پیام‌های مبارزه طلبی با غرب کافر را می‌رساند و اینکه ملت یمن به خاتم انبیا پایبند هستند».

 

جستجو
آرشیو تاریخی