صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و نه - ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

هیچ‌کس نمی‌تواند این خنده را از ما بگیرد
حبیب احمدزاده یادداشت و تصویری به مناسبت سالگرد شکست حصر آبادان در پنج مهرماه سال 60 در کنار محمود نادری و پرویز زارع منتشر کرده و نوشته است:«ما سه نفر خندانیم به یادگار در این عکس، ماه‌ها قبل از عملیات شکست حصر آبادان، در گلزار شهدای آبادان، زیر آتش توپخانه‌ای که هر دقیقه شهر را می‌کوبید و می‌درید.» او در بخشی از این یادداشت به مرور خاطره شکست حصر آبادان و شهادت اعضای خانواده و اقوام نزدیک اشاره کرده است. در بخشی از یادداشت او آمده است:«نفر وسط، محمود نادری عزیز است که ما دو نفر پانزده و سیزده ساله را در بغل گرفته و می‌خندد؛ فقط چند ماه بعدتر در همین عملیات آزادسازی محاصره شهر شهید خواهد شد و عمویش از شهرستان محل سکنای خانواده جنگ‌زده‌اش خواهد آمد تا با آمبولانسی او را ببرد. در میانه راه جاده آبادان به اهواز، بالگرد غزال عراقی از آن سمت کارون و خرمشهر که یک‌سال‌واندی بعدتر آزاد خواهد شد، با موشک هدایت‌شونده آمبولانس را هدف قرار خواهد داد و از این یوسف رعنا فقط جنازه سوخته‌ای به همراه عموی شهیدش به خانواده‌اش خواهد رسید. او می‌خندد و نمی‌داند که در واقع چند ماه بعدتر به واقع (دو بار) شهید خواهد شد.» او در بخش انتهایی یادداشتش آورده است:«ولی خوبی عکس‌ها در همین است که هنوز هر سه ما در این عکس با تمام دردها برای همیشه تاریخ می‌خندیم و هیچ‌کس نمی‌تواند این خنده را از ما بگیرد.»


پیام میرکریمی به حجازی‌فر
رضا میرکریمی در متن کوتاهی خطاب به هادی حجازی‌فر در استوری اینستاگرامش سریال «عاشورا» را تحسین کرده است. او با انتشار عکسی از حجازی‌فر در نقش شهید مهدی باکری نوشته است:«هادی حجازی‌فر عزیز، چند بار زنگ زدم در دسترس نبودی! خواستم بگم سریال متفاوتی که ساختی حالش خیلی خوب است. ساغول قارداش.»


افتتاح سینما روباز باغ کتاب تهران همراه با رونمایی از «بچه زرنگ»
پژمان بازغی دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به یک تجربه متفاوت دعوت کرده است. او با انتشار پوستر نمایش «بچه زرنگ» از افتتاح سینمارو باز باغ کتاب تهران با نمایش این انیمیشن خبر داده است. افتتاح سینما روباز باغ کتاب تهران همراه با جشن رونمایی از انیمیشن «بچه زرنگ» برگزار خواهد شد.


حضور مارال بنی‌آدم در جشنواره فیلم کودک
مارال بنی‌آدم با انتشار اسامی 14 فیلم ایرانی بخش مسابقه بلند داستانی، از حضور فیلم «در آغوش درخت» در جشنواره امسال فیلم کودک و نوجوان نوشته است. از فیلم «در آغوش درخت» به کارگردانی و نویسندگی بابک خواجه‌پاشا و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و سجاد نصراللهی‌نسب در چهل‌و‌یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد.


«حبیب» لیسانسه‌ها در «مگه تموم عمر چند تا بهاره»
هوتن شکیبا با انتشار تصویری از حضور در قسمت جدید سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره» به‌عنوان میهمان خبر داده است. او قرار است با کاراکتر «حبیب» لیسانسه‌ها در این سریال ظاهر شود. پیش از این، دیگر شخصیت‌های سریال‌های شناخته شده سروش صحت از جمله خانم شیرزاد و دکتر نیما در این سریال حضوری کوتاه داشتند. قسمت سیزدهم این سریال پنجشنبه 6 مهرماه منتشر خواهد شد.


«شب‌های گوشواره» با میلاد درخشانی
آن‌طور که میلاد درخشانی خبر داده، «شب‌های گوشواره» تمدید شده است. این، عنوان برنامه اجرای زنده استودیویی میلاد درخشانی است. این برنامه پنجشنبه 6 مهرماه در دو سانس 19 و 21 اجرا خواهد شد.

 

تخفیف 20 درصدی به مناسبت هفته دفاع مقدس
علی‌اصغر عزتی‌پاک با بازنشر پست اینستاگرامی انتشارات شهرستان ادب، از تخفیف 20 درصدی کتاب‌هایی با محوریت جنگ این انتشارات به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی