گزارش و خبر

تبریک رئیس جمهور به والیبالیست‌ها
رئیس جمهور درخشش تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو را تبریک گفت. در پیام تبریک دکتر سید ابراهیم رئیسی برای قهرمانی تیم ملی والیبال کشورمان در بازی‌های آسیایی آمده:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
درخشش تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی «هانگژو» در چین و کسب مقام قهرمانی، برگ زرین دیگری بر افتخارات آنان افزود و موجب شادمانی مردم ورزش‌دوست کشورمان شد. بی‌تردید به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار ایران و به گوش و جان شنیدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین ورزشی، نمادی از پویایی، تلاش و همت والای جوانان این مرز و بوم برای فتح قله‌های بزرگ افتخار و سربلندی است. اینجانب با تبریک این موفقیت ارزشمند به ملت ایران، از همه دست‌اندرکاران، مربیان و بویژه ورزشکاران تیم ملی والیبال قدردانی می‌کنم و بهروزی و سرافرازی این بلندقامتان را از درگاه خداوند بزرگ مسئلت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

تبریک رؤسای مجلس و قوه قضائیه به والیبال
رؤسای قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی، بعد از رئیس جمهور در پیام‌هایی جداگانه قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی را تبریک گفتند. تیم ملی والیبال در سومین روز بازی‌های آسیایی، با شکست چین میزبان در فینال، اولین مدال طلای کاروان ایران در هانگژو را گرفت. به همین مناسبت غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه قهرمانی تیم ملی والیبال را تبریک گفتند.


سریال ادامه‌دار بی‌مدالی تیراندازی
سریال بی‌مدالی تیراندازی ایران در بازی‌های آسیایی، با نرسیدن تیم تفنگ سه وضعیت زنان به فینال و ششمی هانیه رستمیان ادامه دارد. الهه احمدی، نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان سه تیراندازی بودند که دیروز در سه وضعیت روی خط آتش قرار گرفتند اما کارشان با مجموع امتیاز ۱۷۴۲ و ششمی بازی‌های آسیایی تمام شد تا بعد از تیراندازان تفنگ بادی زنان و مردان حسرت به دل فینال و مدال بازی‌ها بمانند. هانیه رستمیان هم در فینال تپانچه ۲۵ متر مقامی بهتر از ششمی نگرفت.


اعتصاب استقلالی‌ها شکست
علی خطیر مدیرعامل استقلال پس از اینکه با کمک همکارانش موفق شد از اسپانسر جدید باشگاه استقلال رونمایی کند و در کوتاه مدت هم مبلغی را از اسپانسر بگیرد، 10 درصد از مبلغ قراردادهای فصل جدید بازیکنان و کادرفنی و اجرایی را به آنها پرداخت کرد تا اعتصاب استقلالی‌ها پس از 5 روز شکسته شود، اما او و همکارانش همچنان در گرداب بدهی‌های سنگینی که بیشتر آن مربوط به قراردادهای فصل گذشته بازیکنان می‌شود، گیر افتاده‏اند. چهره بازیکنان استقلال هنگام خروج از ساختمان باشگاه بعد از دیدار شبانه با مدیریت باشگاه و دریافت 10 درصد از مبالغ قرارداد خود، به خوبی شرایط نامناسب روحی آنها را نشان می‌داد.


AFC اعتراض سپاهان را رد کرد
بنزما غایب بزرگ اصفهان
الاتحاد قرار است هفته آینده به ایران بیاید تا در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف سپاهان برود. این در حالی است که کریم بنزما ستاره بزرگ و فرانسوی این تیم، هفته گذشته با مصدومیت مواجه شد و پس از آن، اخبار ضد و نقیضی از عربستان درباره مدت دوری بنزما از میادین مطرح شد. اما طبق اعلام رسمی باشگاه الاتحاد کریم بنزما نمی‌تواند تیمش را در بازی با سپاهان در آسیا همراهی کند. بنزما نیاز به یک هفته ریکاوری دارد و بعد از آن هم کادر پزشکی الاتحاد نمی‌خواهد روی بنزما ریسک کنند به همین خاطر زمان بازی بنزما را بازی دربی جده مقابل الاهلی بعد از بازی با سپاهان اعلام کردند. بدین ترتیب سفر کریم بنزما دارنده توپ طلای بهترین بازیکن دنیا در سال 2022 به ایران رسماً منتفی شد تا او غایب بزرگ بازی اصفهان باشد. همچنین غیبت عبدالرزاق حمدالله دیگر ستاره الاتحاد مقابل سپاهان قطعی شده و احمد شراحیلی کاپیتان الاتحاد هم رباط پاره کرده و این فرصت خوبی برای نماینده ایران است. الاتحاد در بازی قبل خود 3-0 آلمالیق را شکست داد.  گفتنی است سپاهان در بازی قبلش در لیگ قهرمانان آسیا برابر نیرو هوایی عراق به تساوی 2-2 رسید. پس از این بازی، باشگاه سپاهان اعتراض به باشگاه مبنی بر استفاده از یک بازیکن غیرمجاز نیروی هوایی به AFC ارائه داد که کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را رد کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی