صعود هندبال ایران از گروه مرگ با حذف عربستان

جدال با غول‌ها در خان دوم

مهری رنجبر
خبرنگار

صعود هندبال ایران با پشت سر گذاشتن از گروه مرگ دور مقدماتی، به غول‌های خان دوم بازی‌های آسیایی رسیدند. تیم ملی هندبال ایران دور مقدماتی در سخت‌ترین گروه با ژاپن، عربستان و مغولستان بازی کرد و با یک پیروزی مقابل مغولستان، باخت مقابل ژاپن و تساوی با عربستان، به دلیل تفاضل گل برتر با دومی گروه به دور دوم رسید.
شاگردان وسلین در سومین بازی دور مقدماتی ماراتن نفسگیر را با نتیجه 23-23 مقابل عربستان تمام کرد و جواز صعود به دور دوم را گرفت. اما علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال بعد از صعود تیمش رازی را برملا کرد: «بازی با عربستان، واقعاً بازی خیلی سنگین و پرفشاری بود. هر تیمی برنده می‌شد صعودش قطعی بود، حقیقتاً قبل از بازی تأکید کرده بودم که بازیکنان متوجه نشوند با تساوی هم می‌توانند صعود کنند تا تیم برای برد به زمین برود. شاید همین اتفاق هم کمک کرد تا به نتیجه دلخواه برسیم.»
با این ترتیب علاوه بر ایران و ژاپن تیم‌های بحرین، قزاقستان، کره جنوبی، قطر، کویت و چین به دور بعدی صعود کردند.
انگار ناف تیم ملی هندبال را با سختی بریده‌اند، چرا که با فرار از گروه مرگ به غول‌های دور دوم بازی‌ها خورد؛ کویت، بحرین و کره.
بنابراین طبق برنامه تیم ملی هندبال بعد از استراحت دیروز و تمرین امروز، فردا در اولین بازی دور دوم به مصاف کویت می‌رود، تیمی که دیروز تیم چین میزبان را در خانه‌اش برد و به این مرحله رسید. شهداد مرتجی مربی تیم ملی هندبال هم گروه سخت‌تر تیم در دور دوم را تأیید می‌کند: «گروه دور مقدماتی ما از سختی به گروه مرگ تشبیه شد، اما برای دور دوم گروه سخت‌تری داریم و گروه بعدی راحت‌تر است. تیم کویت در بازی دیروز مقابل چین عالی کار کرد و برد. این تیم حتی بهتر از عربستان است. البته تیم ما دیروز استراحت کرد و امروز هم با آنالیز کویت برای بازی سخت فردا آماده می‌شود. امیدواریم تیم با برد کویت قدم اول را برای صعود بردارد.»
به گفته دستیار وسلین تیم ملی ایران برای پیروزی، باید خط حمله و دفاع این تیم را مهار کند: «کویت تیم جنگنده‌ای در دفاع است و در حمله هم برنامه دارد. بچه‌های ما کار خیلی سختی دارند و باید با بازی بدون اشتباه در حمله و دفاع کویت را مهار کنند تا برنده باشند. البته شرایط بچه‌های ما هم خوب است و با این صعود انگیزه زیادی برای کار سخت دور دوم دارند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی