فردا؛ پرواز مشترک کاروان کشتی آزاد و فرنگی به چین

دارندگان سهمیه المپیک در بازی‌های آسیایی

پریسا غفاری
خبرنگار

 براساس برنامه اعلام شده بازی‌های آسیایی، دیدارهای کشتی فرنگی، چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته آینده (12 و 13 مهرماه) و رقابت‌های کشتی آزاد نیز جمعه و شنبه (14 و 15 مهرماه) برگزار می‌شود. این دو تیم با انجام برخی تغییرات در ترکیب نهایی، با حضور 9 ملی‌پوش اعزامی به مسابقات قهرمانی جهانی 2023 صربستان و 3 کشتی‌گیری که مجوز حضور در بازی‌های آسیایی را از رقابت‌های چرخه انتخابی کسب کرده‌اند، راهی این پیکارها می‌شوند.
تیم ملی کشتی فرنگی با ترکیب میثم دلخانی، سیددانیال سهرابی، امین کاویانی‌نژاد، ناصر علیزاده، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده در اوزان 60، 67، 77، 87، 97 و 130 کیلو و تیم‌ملی کشتی آزاد نیز با ترکیب ابراهیم خواری، رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع در اوزان 57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلو به مصاف مدعیان قاره کهن می‌روند.
شاگردان حسن رنگرز در 4 وزن اول 60، 67، 77 و 87 کیلو، در روز نخست پیکارهای کشتی فرنگی با ترکیب میثم دلخانی(قهرمان 63 کیلوی جهان که یک وزن پایین آمده و براساس چرخه انتخابی صاحب دو بنده 60 کیلوی تیم ملی شده) سیددانیال سهرابی (ملی‌پوش72 کیلوی اعزامی به رقابت‌های جهانی بلگراد نیز به وزن پایین‌تر67 کیلو و وزن اصلی خودش برگشته تا در ترکیب تیم اعزامی به چین قرار بگیرد.) امین کاویانی‌نژاد (براساس چرخه انتخابی صاحب دوبنده تیم ملی شده) و ناصر علیزاده (ناکام در کسب مدال و سهمیه المپیک) صبح و عصر چهارشنبه کشتی می‌گیرند تا در پایان همان روز، تکلیف نفرات برتر این اوزان مشخص شود. در دو وزن پایانی 97 و 130 کیلو محمدهادی ساروی (نفر سوم جهان و صاحب سهمیه المپیک) و امین میرزازاده (تنها طلایی کشتی فرنگی ایران در جهانی بلگراد و صاحب سهمیه المپیک) نیز پنج‌شنبه آینده به مصاف مدعیان می‌روند.
شاگردان پژمان درستکار هم در دو وزن اول 57 و 65 کیلو با ترکیب ابراهیم خواری (نفر اول چرخه انتخابی) و رحمان عموزاد (نفر پنجم جهانی صربستان و صاحب سهمیه المپیک) جمعه هفته آینده، در روز اول مسابقات کشتی آزاد کشتی می‌گیرند. دیگر نمایندگان کشورمان نیز در 4 وزن پایانی 74، 86، 97 و 125 کیلو و روز آخر مسابقات کشتی آزاد با 4 ملی‌پوش اعزامی کشورمان به رقابت‌های جهانی 2023 به ترتیب یونس امامی و مجتبی گلیج دارنده سهمیه المپیک، حسن یزدانی (نایب قهرمان جهان و نفر المپیکی) به همراه امیرحسین زارع (تنها طلایی کشتی آزاد ایران در صربستان و صاحب سهمیه المپیک) نیز روز شنبه (15 مهرماه) با مدعیان قاره کهن مبارزه می‌کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی