روی خط هانگژو

جدال ساحلی‌بازان برای سومی
تیم‌ملی والیبال ساحلی «ب» ایران با باخت از چین در مرحله نیمه‌نهایی، فردا جدال سختی برای سومی بازی‌های آسیایی دارد.
تیم ملی والیبال ساحلی که با ترکیب عباس پورعسگری-علیرضا آقاجانی ساحلی‌بازان تیم «ب» ایران بعد از شکست رقبا به نیمه‌نهایی بازی‌ها رسید، صبح دیروز مقابل چین یک قرار گرفت و با باخت 2 -صفر و با امتیازات 24-26 و 21-16 از میزبان قدرتمند، فینال را از دست داد. تیم‌ملی والیبال ساحلی ایران که برای اولین‌بار به جمع چهار تیم اول بازی‌های آسیایی صعود کرد، با این باخت در 9:30 صبح فردا در آخرین بازی برای اولین مدال برنز بازی‌ها به میدان می‌رود. تیم‌ملی والیبال ساحلی ایران یک با ترکیب بهمن سالمی-‌سینا شوکتی هم کارش را با پنجمی مشترک تمام کرد.


هفتمی برای  ژیمناست‌ ایران
محمدرضا خسرونژاد، ژیمناست ملی‌پوش، در بخش قهرمان قهرمانان بازی‌های آسیایی هفتم شد.
محمدرضا خسروی‌نژاد دیروز در مرحله قهرمان قهرمانان 6 وسیله بازی‌های آسیایی با 17 ژیمناست رقابت کرد که در پایان 6 وسیله با امتیاز ۷۶.۷۳۰ مقامی بهتر از هفتمی نگرفت. محمدرضا حمیدی هم با امتیاز ۷۵.۵۳۲ دهم شد. در این بخش ۱۸ ژیمناست حضور داشتند. در روز اول تیم ژیمناستیک ایران دهم و مهدی الفتی در پرش خرک فینالیست شده بود.


برنز تیم میکس تفنگ پر
ناکامی تیراندازان ایران در بازی‌های آسیایی با چهارمی تیم میکس تفنگ بادی کامل شد. شرمینه چهل‌امیرانی و امیرمحمد نکونام دیروز در ماده میکس رقابت کردند و با مجموع امتیاز 629 و پنجمی دور مقدماتی فینالیست شدند. تیراندازان برای مدال برنز در بازی رده‌بندی مقابل قزاقستان باختند و چهارم شدند تا حسرت تیراندازی ایران برای مدال بازی‌های آسیایی ادامه‌دار شود.


مالدیو دست گرمی بسکتبال سه نفره
تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو 22 بر 6 از سد مالدیو گذشت. این تیم بعد از شکست برابر حریف مطرح خود، کره‌جنوبی، در روز دوم به مصاف تیم نه چندان مطرح مالدیو رفت. آنها در دقایق ابتدایی خیلی خوب ظاهر شدند و توانستند با امتیازآوری محمد رحیمی، پیشتاز شوند. تیم ملی کشورمان همچنان به روند امتیازآوری خود ادامه داد تا در دو دقیقه به پایان وقت قانونی، بازی را 22 بر 6 به پایان برساند. در این میدان، احسان دلیرزهان برعکس بازی قبلی که حتی یک امتیاز هم نیاورد در برابر مالدیو 7 امتیاز کسب کرد. علیرضا شریفی 6 امتیاز، رحیمی 5 و امیرحسین یازرلو 4 امتیاز گرفتند. تیم ملی بسکتبال سه نفره امروز در دیداری حساس ساعت 13:25 به وقت محلی برابر ژاپن قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 


پرونده جودو در هانگژو مختومه شد
پرونده تیم ملی جودو در بازی‌های آسیایی هانگژو خیلی زود بسته شد.
تیم ملی جودو بعد از رفع تعلیق 4 ساله، برای اولین‌بار در یک حضوری رسمی پا به تاتامی هانگژو گذاشت. ابوالفضل محمودی، مهدی فتحی‌پور و مریم بربط تنها نماینده تیم ملی بانوان در روز‌های قبل بود که بدون مدال به کار خود در این مسابقات پایان دادند.
دیروز هم قاسم باغچقی در وزن 90 کیلوگرم آخرین نماینده جودو ایران بود که بعد از شکست حریف فلسطینی، در دور دوم مقابل جودوکار قزاق ایپون شد تا پرونده جودو در بازی‌های آسیایی بسته شود.
آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو بعد از ناکامی جودوکارانش در هانگژو گفت: «در مجموع جودوکاران کشورمان در چهار سال گذشته میدان بزرگی ندیدند و شرایط سختی را پشت‌سر گذاشتند، درواقع تنها یک هفته از رفع تعلیق جودو ایران می‌گذرد.»


صعود خواهران منصوریان به نیمه‌نهایی
الهه و شهربانو منصوریان ملی پوشان ووشو با صعود به ‌نیمه نهایی، برنز خود را قطعی کردند.
در ادامه مسابقات ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو الهه منصوریان که قبل از این سانداکاری از نپال را شکست داده بود، در این بازی حریف پاکستانی را ناک اوت کرد تا خیلی راحت راهی نیمه نهایی شود.
همچنین شهربانو منصوریان، شجاع پناهی، یوسف صبری دیگر سانداکاران راه یافته به نیمه‌نهایی هستند، تا به اینجای کار 4 برنز ووشو در هانگژو قطعی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی