نقره حسین‌پور حسرت طلا را زنده نگه داشت

افول ستاره ناهید!

فائزه زمانی/ دومین روز مسابقات تکواندو بازی‌های آسیایی هم با حسرت طلا گذشت. در روزی که تکواندو می‌توانست اولین طلای کاروان را ضرب کند، طلای حسین‌پور در فینال رنگ باخت و ناهید کیانی ستاره تیم ملی دختران هم خیلی زود حذف شد تا هنوز نیامده از شیاپ چانگ هانگژو خداحافظی کند.
در ادامه رقابت‌های تکواندو بازی‌های آسیایی، علیرضا حسین‌پور ملی‌پوش وزن منفی 63 کیلوگرم کشورمان، دومین فینالیست ناکام تکواندو ایران بود تا یک نقره ناخواسته دیگر به کاروان ایران اضافه شود.
حسین‌پور قبل از این با شکست حریفانی از پاکستان، اندونزی، اردن و کره‌جنوبی به دیدار نهایی راه یافت تا امیدها را برای کسب اولین طلای کاروان ایران زنده کند.
در این دیدار ملی‌پوش تکواندو ابتدا راند اول را به حریف تایلندی خود 7-6 واگذار کرد، در راند دوم هم در حالی که 7-7 بازی را به تساوی کشانده بود در لحظات پایانی 10-7 بازی را واگذار کرد تا با شکست 2-0 بار دیگر حسرت طلا را بر دل تیم تکواندو ایران بگذارد.
حسین‌پور بعد از این دیدار گفت: «تمام تلاشم را کردم تا طلا بگیرم اما نشد. سطح مسابقات خیلی بالا بود و این مسأله را پیش‌بینی هم کرده بودیم اما متأسفانه نشد.»
بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی، دلیل این باخت را فشردگی مسابقات و تغییر وزن حسین‌پور دانست و افزود: «تغییر وزن علیرضا به او فشار آورد و باعث شد خسته شود. مسابقات امروز هم خیلی سخت و فشرده بود. در نهایت همه این موضوعات روی مبارزه آخرش تأثیر گذاشت و باعث شد بازی را واگذار کند.»
اما در روزی که شیاپ چانگ هانگژو اصلاً برای تکواندو ایران خوش‌یمن نبود، ناهید کیانی ستاره تیم ملی تکواندو بانوان که همین 3 ماه پیش به فاصله یک هفته طلای مسابقات جهانی باکو و نقره گرندپری رم را کسب کرده بود، در همان بازی اول مقابل حریف تایلندی 3-2 شکست خورد تا همه را در شوک فرو ببرد.
اما نرگس میرنوراللهی دیگر ملی‌پوش وزن منفی 57 کیلوگرم هم با شکست 2-0 مقابل کره‌جنوبی خداحافظی‌ای زودهنگام با هانگژو داشت تا روز بد تکواندو ایران کامل شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی