آبروداری تیم ملی والیبال برای کاروان با طلا در هانگژو

سومین قهرمانی پی درپی بلندقامتان ایران


همان شد که قولش را داده بودند. هت‌تریک قهرمانی در بازی‌های آسیایی. با شکست اژدهای زرد در خانه اش. با نتیجه 3 - 1 و با امتیازات 19- 25، 25-14، 25-22 و 26-24. در حالی که خبری از ژاپن مدعی نبود. تیم ملی والیبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 و 2018، همه روی سومین طلایش حساب باز کرده بودند. بازی‌هایی که نتیجه‌اش در رنکینگ جهانی تیم ملی تأثیری ندارد، اما برای ورزش ایران مهم است. فدراسیون قول قهرمانی را داده بود، هرچند فصل مسابقات را در لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیایی ارومیه خوب شروع نکرد، اما باز هم مهم تکرار قهرمانی در هانگژو بود. چرا که کاروان برای ماندن در وسط جدول رده‌بندی بازی‌های آسیایی به طلای والیبال نیاز داشت. داورزنی قبل از فینال گفته بود: «ما از سال 2010 تا امروز فینالیست بازی‌های آسیایی بوده‌ایم، 2010 با هدایت زنده یاد حسین معدنی نایب قهرمان شدیم. سال‌های 2014 و 2018 قهرمان شدیم. امیدوارم این دوره به سومین قهرمانی برسیم تا علاوه برکمک به کاروان، اعتبار والیبال ‌ایران را حفظ کنیم.»
البته تیم بهروز عطایی کار سختی هم نداشت، دور مقدماتی را با شکست تیم‌های نپال و بحرین شروع کرد و بعد هم تایلند را کنار زد. حتی قطر که در ارومیه برای تیم ژاپن خط و نشان کشیده بود، رقیب نیمه نهایی ایران بود اما خیلی هم خطر ساز نشد و ایران این تیم را 3 -صفر برد. اما ژاپن بعداز سومی لیگ ملت‌ها و قهرمانی آسیا در ارومیه، به خانه برگشت تا برای انتخابی المپیک و سهمیه المپیک آماده شود و تیم دومش را برای بازی‌های آسیایی به هانگژو فرستاد. تیم دوم ژاپن اما در نیمه نهایی حریف چین میزبان نشد تا بازیکنان بهروزعطایی، در آخرین بازی تدارکاتی قبل از انتخابی المپیک، مقابل مردان اژدهای زرد محک بخورند. تیم ژاپن صبح دیروز در بازی رده‌بندی با نتیجه  3 - 1 قطر را شکست داد و به مقام سوم بازی‌های آسیایی رسید.
ملی پوشان والیبال عصر دیروز، در سومین روز بازی‌های آسیایی در حالی که جای خالی مدال طلا بد جوری توی ذوق می‌زد، مقابل چین قرار گرفت و 3 - 1برد. پیروزی که حکم آبروداری ایران را داشت و والیبال بالاخره بعداز سه روز اولین مدال طلا را به کاروان ایران در هانگژو هدیه کرد. هدیه‌ای که کاروان را در جدول رده‌بندی مدالی 4 پله بالا برد و به رده دهم رساند و سرود ملی ایران را در هانگژو را طنین انداز کرد.

امتیازآورترین بازیکنان
 در این بازی شهروز همایونفر منش با 17 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران بود، در حالی که ژانگ جینگ ین چینی با 19 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان بود.
 
آمار ایران
95 امتیاز از 55 پوئن در حمله، 6 امتیاز در دفاع، 6 پوئن سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف.

آمار چین
85 امتیاز از 42 امتیاز حمله، 11 دفاع، 5 پوئن سرویس و 27 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران.
 
برزیل مقصد بعدی والیبال
12 ملی‌پوش والیبال حاضر در هانگژو، دیشب بعداز مراسم اهدای مدال، چمدان هایشان را بستند و شال و کلاه کردند تا به بازیهای انتخابی المپیک برسند. کار سخت آنها بعداز این قهرمانی تازه شروع می‌شود. تیم ملی والیبال از هانگژو به شانگهای می‌رود تا به دوبی پرواز کند و با پرواز راهی سائوپائولو و درنهایت ریودوژانیرو شود.

دو بازیکن از تهران می‌روند
تیم ملی والیبال با ترکیب 12 نفره در بازیهای آسیایی حاضر بود، اما ترکیب تیم‌ها برای انتخابی المپیک 14 نفره است، بنابراین مبین نصری و آرمان صالحی غایبان بازی‌های آسیایی از تهران به دوبی می‌روند تا از آنجا با تیم راهی برزیل شوند.

آمار بازیکنان ایران
شهروز همایون فرمنش : 17 امتیاز؛ 13 اسپک (موفقیت 65 درصد) 4 سرویس، 6 توپگیری
صابر کاظمی : 14 امتیاز؛ 14 اسپک (موفقیت 61 درصد) 1 توپگیری
امیرحسین اسفندیار: 14 امتیاز؛ 13 اسپک (موفقیت 45 درصد) 1 سرویس و 2 توپگیری
سید محمد موسوی: 9 امتیاز؛ 7 اسپک (موفقیت 64 درصد) 2 دفاع، 3 توپگیری
محمد ولیزاده: 7 امتیاز؛ 5 اسپک (موفقیت 63 درصد)2 دفاع،
 2 توپگیری.

جستجو
آرشیو تاریخی