پیمان فخری در بازی‌ها کمک حال من بود

قربانی: احتمالاً خبری از ژاپن نیست

مهری رنجبر/ امین قربانی سرمربی تیم ملی سابر، صبح امروز در آخرین تمرین، شمشیربازانش را برای مسابقه تیمی آماده کرد. دوئل علی پاکدامن و محمد رهبری و مدال برنز در انفرادی بازی‌ها، راه ایران را در مسابقات تیمی از ژاپن جدا کرد. قربانی می گوید:« هنوز قرعه تیمی نیامده، اما ما به احتمال زیاد اول با هنگ کنگ مسابقه داریم و با صعود به جمع چهار تیم اول هم به چین می‌خوریم. این بار خبری از ژاپن نیست. ژاپنی‌ها به خاطر نتایج ضعیف انفرادی، در جدول 8 تایی به کره می‌خورند.» سرمربی تیم ملی سابر، امیدوار است تیمش در رقابت‌های تیمی هم روی سکو برود:« امیدوارم در مسابقات تیمی هم روزمان باشد. باید علی پاکدامن را هم ریکاوری ذهنی کنیم تا برگردد. به هر حال او بازیکن بزرگی است و خیلی کمک حال تیم بوده و خیلی تیم به او نیاز دارد و مسابقه تیمی با انفرادی خیلی فرق دارد.»
او معتقد است، درمدال برنز محمد رهبری، پیمان فخری نقش پررنگی داشته:« من از پیمان فخری تشکر
می کنم، او با اینکه همراه تیم نیست، اما جدا از ما هم نیست. پیمان بازی‌ها را آنلاین می‌دید و نکات خوبی را به من گوشزد می کرد و حتی  برای بازی محمد رهبری کمک حالم بود. ما به حضور افرادی مثل او در شمشیربازی ایران برای اینکه موفق باشیم خیلی نیاز داریم.»
به نظر قربانی، محمد رهبری برای باخت مقابل شمشیرباز کره ای به زمین نرفته بود:« محمد برای باخت و مدال برنز روی پیست نرفته بود، اما حریفش خیلی سرسخت بود. اوه از قهرمانان المپیک است . از طرف دیگر می دانید همین بازی‌های آسیایی هم برای ما حکم قهرمانی جهان را دارد، چراکه همه ستاره‌های شمشیربازی دنیا از ایران گرفته تا کره حضور دارند. محمد خوب بازی کرد. من از او راضی‌ام.»
سرمربی تیم ملی با این حال
 ملی پوش ایرانی را حریف دست و پا بسته‌ای مقابل ستاره کره ای نمی داند:«با اینکه اوه کره‌ای هم  قهرمانی‌های زیادی دارد و مدال‌های زیادی گرفته، محمد هم حریف دست و پا بسته‌ای نبود و تایم اول که 8-6 شدند محمد خیلی حساب شده کار کرد، اما در تایم دوم بازی از دستش دررفت. وقتی بازی14-8 بود محمد 3 ضربه زد که من فکر می کردم بازی را می رساند اما حریف، حریف قدری بود خوشحالم نتیجه زحماتش را با مدال برنز گرفت.»
جستجو
آرشیو تاریخی