رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با گروسی:

فشار سیاسی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای غربی گفت: این کشورها با فشارهای سیاسی و توسل به تحریم‌ها سعی دارند از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان یک روز پس از آنکه نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، برای پایان بخشیدن به پرونده‌سازی غرب با حربه آژانس «ضرب‌الاجل» تعیین کرد و از انتظار تهران مبنی بر لزوم خاتمه یافتن هرچه سریع‌تر پرونده «موضوعات باقی‌مانده» در این آژانس خبر داد، به رافائل گروسی تأکید کرد که جمهوری اسلامی هرگونه فشار سیاسی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
محمد اسلامی در ادامه سفر خود به وین، دیروز در حاشیه شصت‌و‌هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رافائل گروسی، مدیر کل این آژانس دیدار کرد و خواستار حفظ بی‌طرفی آژانس شد.  رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این نشست ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای غربی گفت: این کشورها با فشارهای سیاسی و توسل به تحریم‌ها سعی دارند از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند. وی‌ از مدیر کل آژانس خواست با حفظ بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری اجازه ندهد این کشورها از گزارش‌های آژانس به‌عنوان بهانه برای فشار بر ایران استفاده کنند.
اسلامی با برشمردن ظرفیت‌های گسترده فناوری و صنعت هسته‌ای در ایران که از آن برای خدمت به مردم استفاده می‌شود، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار قرار دادن این ظرفیت‌ها همسو با برنامه‌های آژانس و نیز به‌ منظور خدمت به بشریت در سایر نقاط جهان آماده است. وی تصریح کرد: فشارهای ظالمانه سیاسی کشورهای غربی علیه ایران بی‌نتیجه بوده و جمهوری اسلامی ایران هر گونه فشار سیاسی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار با معاون سازمان انرژی اتمی کشور چین (CAEA) به مرور روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف پرداخت و در حوزه صنعت هسته‌ای از جمله ساخت نیروگاه‌های اتمی بحث و تبادل‌نظر کردند. در این ملاقات طرفین بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و توسعه هرچه بیشتر روابط میان ایران و چین و نیز ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی تأکید کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی