صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

روی خط هانگژو

شهربانو هم مدال برنزش قطعی شد
شهربانومنصوریان ستاره تیم ملی ووشوی زنان ایران با شکست حریف ترکمنستانی  به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی رسید.
 او دیروز در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۶۰ کیلوگرم ساندای زنان، مقابل «گوزل رحمدووا» ترکمنستانی مبارزه کرد و مقتدرانه برد و به نیمه نهایی رسید.  
الهه منصوریان خواهر شهربانو هم یکشنبه با پیروزی مقابل حریف نپالی اش به مرحله یک چهارم نهایی وزن ۵۲ کیلوگرم صعود کرده بود.
 

مقیمی هم مثل مشکات حذف شد
سینا مقیمی، تنیسور مرد ایران هم بعد از مشکات‌الزهرا صفی از جدول انفرادی بازی‌های آسیایی هانگژو کنار رفت. او که دور اول استراحت داشت، دیروز در دور دوم رقابت‌های تنیس انفرادی مردان به مصاف تونگ وو تنیسور چین تایپه‌ای رفت و با نتیجه ۲ -صفر با امتیازات 6-2 و 6-1 باخت و حذف شد. به این ترتیب کار تنیسورهای ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو به پایان رسید.


حذف تنها دختر جودوکار ایران
مریم بربط تنها دختر جودوکار ایران به رغم شروع توفانی، حذف شد. او که دیروز در اولین مبارزه‌اش، جودوکار قزاقستان را با ضربه فنی برده بود، اما دور بعد مقابل یازوا ازبکستانی با ضربه فنی باخت تا برای مدال شانس‌اش را در گروه شانس مجدد امتحان کند. بربط در شانس مجدد مقابل نیام باتسوری مغولستانی در حالی که با امتیاز وازاری از حریف جلو بود ضربه فنی شد و به این ترتیب از دور رقابت‌ها کنار رفت.


پایان حسرت ۶۵ساله پینگ‌پنگ با برنز
تیم ملی تنیس روی میز به فینال بازی‌های آسیایی نرفت اما با برنز به حسرت 65 ساله در هانگژو پایان داد. ملی‌پوشان تاریخ‌ساز تنیس روی میز که قبل از این با شکست ژاپن تیم سوم المپیک توکیو و با رنکینگ دوم تیمی دنیا، همه را سورپرایز کردند، با باخت 3 - صفر مقابل کره جنوبی بعد از ۶۵ سال طعم شیرین برنز بازی‌های آسیایی را چشیدند. عملکرد درخشان برادران عالمیان و هدایی در یک‌چهارم مقابل ژاپن، کورسوی امید برای صعود به فینال را هم زنده کرده بود اما ملی‌پوشان حریف کره جنوبی نشدند تا با همان برنز تاریخی پرونده رقابت‌های تیمی را در هانگژو ببندند.

امارات اولین حریف بسکتبال
تیم ملی بسکتبال کشورمان در اولین مسابقه بازی‌های آسیایی ساعت 6:30 صبح امروز در سالن هانگژو المپیک سنتر به مصاف امارات می‌رود. شاگردان هاکان دمیر در گروه A با امارات، عربستان و قزاقستان همگروه هستند. سجاد مشایخی، محمد ترابی، ارسلان کاظمی، میثم میرزایی، محمد شهریان، امیرعلی قلی‌زاده، سجاد پذیرفته، متین آقاجان‌پور، حسن علی‌اکبری، سینا واحدی، نوید رضایی‌فر و پیتر گریگوریان ۱۲ بازیکن ‌تیم ‌ملی ایران در این رقابت‌ها هستند. این تیم در ۴ دوره گذشته این رقابت‌ها صاحب دو مدال برنز و دو نقره شده است. پیتر گریگوریان، ملی‌پوش جوان درباره بازی امروز مقابل امارات می‌گوید: «در این دوره حامد حدادی ستاره چند سال اخیر تیم ملی را نداریم و از سوی دیگر بهنام یخچالی و محمد امینی هم امکان همراهی تیم را نداشتند اما با این شرایط خودمان را آماده حضور در مسابقات کردیم و امیدواریم بتوانیم نتایج قابل قبولی را بگیریم. امارات هم به نظر نمی‌آید حریف سرسختی باشد اما نباید هیچ حریفی را دست‌کم بگیریم.»
 

شروع بسکتبال سه نفره با باخت
تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران بازی‌های آسیایی هانگژو را با باخت استارت زد. این تیم با ترکیب علیرضا شریفی، احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی و امیرحسین یازرلو و لوکا رامیرز کاروالیو سرمربی بنام برزیلی به هانگژو آمد تا با تیم‌های کره جنوبی، مالدیو، ژاپن و ترکمنستان دیدار کند. تیم ایران در اولین مسابقه برابر کره جنوبی قرار گرفت. دیداری که با دو امتیاز متوالی امیرحسین یازرلو آغاز شد. خطاهای متوالی بازیکنان ایران کار دست آنها داد تا اختلاف امتیاز کم شود و حتی بازی به تساوی 8-8 هم برسد. آن هم در روزی که هیچ یک از پرتاب‌های دو امتیازی احسان دلیرزهان کاپیتان تیم تبدیل به گل نشد. در روزی که ایران پرخطا و بدون دفاع ظاهر شد نتیجه را 21 – 12 باخت. ایران امروز ساعت 17:25 با مالدیو بازی دارد. امیرحسین یازرلو، امتیازآورترین بازیکن میدان، بعد از باخت می‌گوید: «بازی را خوب شروع کردیم اما اشتباهاتی انجام دادیم که نتوانستیم امتیازات از دست رفته را جبران کنیم و باختیم. اما مطمئن باشید در ادامه راه بر حریفان خود پیروز و برای سکو تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی