صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

روئینگ چهارنفره هم نتوانست ترمز چین را بکشد

دومین صید نقره دختران قایقران در هانگژو

فائزه زمانی/ دختران قایقران در دومین روز بازی‌های آسیایی هم صید نقره کردند، البته این بار در روئینگ چهارنفره.
بعد از کسب اولین مدال کاروان ایران توسط قایق دونفره سنگین وزن مهسا جاور و زینب نوروزی، این بار نوبت به قایق چهارنفره روئینگ بانوان با ترکیب نازنین ملایی، مهسا جاور، فاطمه مجلل و زینب نوروزی رسید تا پیشتازی دختران را ادامه داده و نقره دیگری به کاروان ایران هدیه بدهند.
در این رقابت حساس دختران قایقران، در کنار تیم‌های ویتنام، اندونزی، قزاقستان و چین پارو زدند، طبق انتظار رقابت اصلی با تیم چین پیش رفت اما این بار هم دست سرنوشت با چینی‌ها بیشتر همراه بود تا دختران ما تنها با اختلافی ۹ ثانیه‌ای، دستشان به طلا نرسد.  درحالی که همه منتظر پارو زدن نازنین ملایی ستاره قایقرانی دختران در روئینگ تک نفره بودند، بخاطر فاصله بسیار کم مسابقات تک نفره و چهارنفره با صلاحدید افشین فرزام سرمربی تیم ملی، ملایی پاروزدن در قایق چهارنفره را به تک نفره ترجیح داد.
درحالی که قبل از این انتظار مدالی خوش رنگ از او و کیمیا زارعی در قایق دونفره سبک وزن بانوان می رفت، آنها صیدی نداشتند و دست خالی خط پایان را رد کردند تا ستاره روئینگ، با تک مدال نقره به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد، نقره‌ای که به نظر می‌رسد اصلاً در حد و انتظار خواسته‌ها و‌تمرینات ملایی نیست تا جایی که او روی سکوی اهدای مدال هم به زور لبخند می‌زد. حتی علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی هم بعد از مدال روئینگ چهارنفره بانوان، کار دخترانش را در هانگژو شق‌القمر دانست اما اعتراف کرد که فقط بخاطر ناراحتی ملایی، ناراحت است: «دختران قایقرانی ایران به دلیل وجود کمبودها که اساسی‌ترین آن پیست دو کیلومتر است، توانستند شق‌القمر کنند.
ناراحتی من بخاطر ناراحتی ملایی است اما خوشبختانه در رقابت‌های چهار نفره توانست به مدال دست یابد، ان‌شاءالله بعد از این شاهد حضور آنها در المپیک پاریس باشیم.»
درحالی که انتظار ۳مدال از روئینگ می‌رفت، روئینگ بازان کار خود را با ۲ مدال در بازی‌های آسیایی تمام کردند. مهسا جاور و زینب نوروزی با ۲ نقره ستاره‌های روئینگ ایران بودند که در آسمان هانگژو خوش درخشیدند.

جستجو
آرشیو تاریخی