صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و هفت - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

رهبری با برنز، در حسرت فینال هانگژو ماند

محمد رهبری ملی‌پوش سابر با تکرار مدال برنز آسیا، در حسرت فینال بازی‌های آسیایی هانگژو ماند.
شمشیربازان سابر مرد دیروز در قسمت انفرادی، برای هم شمشیر کشیدند که علی پاکدامن کاپیتان و محمد رهبری از ایران در قسمت انفرادی مسابقه دادند.
محمد رهبری در گروه دوم، شمشیربازان کره‌جنوبی، ازبکستان، تایلند، ویتنام، اردن و عربستان را از دم تیغ گذراند. رهبری در مرحله حذفی حریف ژاپنی‌اش را هم کنار زد و در یک‌هشتم به دیوار چین خورد. او باوجود مصدومیت زانویش اما کم نیاورد و در حالی که 10-6 عقب بود، کامبک زد و 15-12 برد و به نیمه‌نهایی رسید؛ جایی که باید برای صعود به فینال با «اوه» قهرمان باتجربه کره دوئل سختی می‌کرد، در حالی که مدال برنز در چنگش بود. او جنگید اما برای تصاحب مجوز فینال 4 امتیاز کم آورد و 15-11 باخت. رهبری باخت تا کارش در انفرادی با مدال برنز تمام شود. اما علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی دور مقدماتی را با ۴برد و یک باخت تمام کرد و در جمع ۱۶ بازیکن برتر با باخت ۱۵-۸ به حریف چینی حذف شد.
امین قربانی سرمربی تیم ملی شمشیربازی از مدال برنز محمد رهبری راضی است: «محمد با اوه کره‌ای خوب بازی کرد؛ شمشیربازی که افتخارات زیادی دارد. البته محمد هم حریف دست‌وپا بسته‌ای نبود. خوشحالم او برنز گرفت. به هر حال رهبری شمشیرباز ژاپنی را برد، حتی در بازی با چین با جو بد سالن 10-6 عقب بود که بازی را برگرداند.»

جستجو
آرشیو تاریخی