خرده خبر

صعود ساحلی بازان به جمع 8 تیم اول
ساحلی بازان ایران با صعود به جمع 8 تیم اول بازی‌های آسیایی، امروز برای صعود به نیمه نهایی می‌جنگند. تیم ملی ساحلی 2 ایران با ترکیب پورعسگری و آقاجانی که پیشتاز برنده‌های کاروان ایران بود، با سه پیروزی و صعود به جمع 16 تیم برتر، دیروز در مرحله حذفی به تایلند2 هم رحم نکرد و با نتیجه 2 بر صفر و امتیازات مشابه 21 - 15برد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید و ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز به مصاف اندونزی رفت. تیم ملی الف هم با ترکیب بهمن سالمی و سینا شوکتی دیروز با شکست 2 بر یک سامورایی‌ها، با امتیازات 21 - 16، 18-21 و 6-15 انتقام تیم ملی سالنی را گرفت و به جمع 8 تیم اول رسید تا برای صعود به نیمه نهایی جدال سختی با برنده عمان یک و قطر یک داشته باشد.
 

پاکدامن و رهبری شمشیر می‌کشند
علی پاکدامن و محمد رهبری، صبح امروز با شروع رقابت‌های انفرادی سابر در هانگژو، برای آسیایی‌ها شمشیر می‌کشند. رقابت‌های شمشیرباز سابر در بازی‌های آسیایی امروز با دوئل انفرادی شروع می‌شود که از هر کشور دو نفر برای تعیین رنکینگ تیمی با رقبا مسابقه می‌دهد. امین قربانی سرمربی تیم ملی ایران هم این مأموریت سخت را به علی پاکدامن و محمد رهبری داده تا برای رنکینگ بهتر دوئل کنند. طبق قرعه کاپیتان علی پاکدامن با رنکینگ جهانی 10، دور مقدماتی با شمشیربازان قزاقستانی، ازبک، عراقی و نپالی دوئل دارد. محمد رهبری نفر 31 دنیا هم با شمشیربازان ازبک، تایلندی، ویتنامی و عربستانی مسابقه می‌دهد. قربانی سرمربی تیم ملی با اینکه وضعیت شاگردانش را خوب می‌داند، می‌گوید: «وضعیت بچه‌ها خوب است. آنها با شروع رقابت‌های انفرادی از امروز کار راحتی ندارند، اما آنها برای مدال طلا باید از سخت ترین‌ها رد شوند.»


برد شطرنج بازان ایرانی در دور دوم
شطرنج بازان ایرانی دور دوم مسابقات بازی‌های آسیایی را در بخش رپید با برتری تمام کردند. سید امین طباطبایی، پرهام مقصودلو و مبینا علی نسب سه شطرنج باز ایرانی بعداز تساوی وباخت در دور اول، رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی، دوم با شکست رقبایشان جبران کردند. طباطبایی و مقصودلو که بازی‌ها را با تساوی مقابل شطرنج‌بازان مغولستانی و هندی شروع کردند، در دور دوم به ترتیب مقابل حریفانی از اندونزی وچین تایپه برنده شدند. مبینا علی نسب هم باخت دور اول مقابل شطرنج باز هندی را با شکست رقیب کره‌ای جبران کرد.دور سوم و چهارم رپید، امروز برگزار می‌شود.


ناکامی سه شناگر در روز اول
شنا گران ایران در مواد ۲۰۰ مترمختلط انفرادی، ۱۰۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر کرال پشت بدون مدال کارشان را تمام کردند.متین سهران شناگر ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی با زمان 2 دقیقه و 5 ثانیه و 87 صدم ثانیه، بارکوردشکنی نفر ۱۴ شد. سهران، رکورد ملی این ماده به نام سعید ملک آشتیانی را بعداز از ۱۴سال شکست. سامیار عبدلی در مقدماتی ماده ۱۰۰ متر کرال سینه با رکورد 50 ثانیه و 92 صدم ثانیه نفر ۱۶ شد.هومر عباسی سومین شناگر ایرانی در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت با ثبت رکورد 58 ثانیه و 20 صدم ثانیه جایگاهی بهتر از ۱۸ نگرفت. آنها امروز درمرحله مقدماتی ماده‌های ۵۰ آزاد و ۵۰ کرال پشت رقابت می‌کنند.


جنگ با قطربرای صعود به فینال
تیم ملی والیبال ایران امروز برای صعود به فینال بازیهای آسیایی می‌جنگد. تیم بهروز عطایی که با مأموریت هت‌تریک قهرمانی بازی‌های آسیایی به هانگژو رفته، بعداز شکست نپال و بحرین در دور مقدماتی و تایلند در پلی آف مستقیم به نیمه نهایی رسید و منتظر ماند تا از بین قطرو پاکستان رقیبش در نیمه نهایی مشخص شود. ملی‌پوشان امروز در مرحله نیمه نهایی برای صعود به فینال باقطر  رقابت می‌کند.


تیراندازی از قایقرانی عقب ماند
زنان تیرانداز ایران در روز اول بازی‌های آسیایی هانگژو در بخش انفرادی و تیمی از رسیدن به مدال بازماندند و عملکرد موفقی نداشتند. شرمینه چهل امیرانی، نجمه خدمتی و الهه احمدی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که چهل امیرانی تیرانداز المپیکی تیم ملی با کسب ۶۲۸.۶ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت. خدمتی و احمدی دیگر نمایندگان ایران نیز به ترتیب با کسب ۶۲۶.۹ و ۶۲۰.۵ امتیاز در رتبه‌های هفدهم و سی و هشتم قرار گرفتند. 59 ورزشکار در این رقابت‌ها حاضر بودند و سهم چین، هند و مغولستان، هر کدام دو تیرانداز در فینال بود. کره‌جنوبی و چین تایپه نیز دو سهمیه دیگر فینال را به دست آوردند. در بخش تیمی نیز، تیم ایران با ترکیب خدمتی، احمدی و چهل امیرانی با کسب ۱۸۷۶ امتیاز در رتبه هشتم قرار گرفت. در این بخش ۱۴ تیم حضور داشتند. مدال‌های طلا تا برنز این مسابقات نیز به قدرت‌های آسیا رسید و چین، هند و مغولستان با مدال به کار خود پایان دادند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی