سلحشوری پینگ‌پنگ بازان با برد مقابل سامورایی‌ها

وصال مدال بازی‌های آسیــــایی بعد از 65 سال

طلسم 65 ساله تنیس روی میز ایران در بازی‌های آسیایی با هنرنمایی ملی‌پوشان شکسته شد.
در ادامه بازی‌های آسیایی هانگژو، تیم ملی تنیس روی میز با ترکیب نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی کاری کرد کارستان؛ ملی‌پوشان قبل از این با برد مقابل بحرین و مغولستان و باخت به هنگ‌کنگ در مقدماتی این رقابت‌ها، به دور حذفی صعود کردند. آنها در یک هشتم نهایی با برد ویتنام، خود را به مرحله یک چهارم نهایی رساندند تا فقط یک گام با تاریخ‌سازی در بازی‌های آسیایی فاصله داشته باشند.
پینگ پنگ بازان که بعد از ناکامی‌های اخیر هم‌قسم شده بودند تا این بار حسرت به دل مدال تیمی نماند، در اولین روز (رسمی) بازی‌های آسیایی همه را سورپرایز کردند تا با شکست
 3 بر صفر ژاپن تیم سوم المپیک توکیو و دارنده رنکینگ تیمی 2 دنیا، شاخ غول را شکسته و بعد از 65 سال تنیس روی میز ایران را در بازی‌های آسیایی به وصال مدال برساند.
در این بازی ابتدا نیما عالمیان به میدان آمد و با برد 3 بر 2 مقابل هاریموتو رنکینگ 4 دنیا اولین چراغ را به خوبی روشن کرد تا انگیزه را به ترکیب ایران تزریق کند.
در دومین بازی نوشاد عالمیان
 3 بر 2 توگامی دارنده رنکینگ 41 دنیا را شکست داد تا پیرو برادرش دومین برد ایران مقابل ژاپنی‌ها را به دست بیاورد.
در سومین بازی هم درحالی که تیم ملی2 بر صفر از ژاپن جلو بود، امیرحسین هدایی در یک دیدار حساس و میلیمتری، نفس یوشیمورای ژاپنی را برید تا با برد 3 بر 2 شمشیربرنده سامورایی‌ها را در شاهرگ خودشان فروبرد.
به این ترتیب تیم ملی، هفت خان رستم را رد کرد تا بعد از مدال برنز ایران در بازی‌های آسیایی 1958، تنیس روی میز ایران بالاخره رنگ مدال را به خود ببیند.
با این برد دلچسب مدال برنز ایران در هانگژو قطعی است و ملی‌پوشان برای رسیدن به فینال بازی‌ها باید کره جنوبی را هم از پیش رو بردارند.
جستجو
آرشیو تاریخی