دیدار تاج و قلعه‌نویی با وزیر ورزش

هاشمی: امیدوارم تیم ملی در جام ملت‌ها طلسم‌شکنی کند

 روز شنبه رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال به همراه سرمربی تیم ملی با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند. در ابتدای این دیدار مهدی تاج با قدردانی از حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان، گزارشی از آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ارائه کرد و با قدردانی از کادر فنی و مدیریتی تیم ملی، به صعود این تیم در رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال و همچنین پیشرفت‌های فنی این تیم اشاره داشت. امیر قلعه‌نویی در ادامه این دیدار انتخاب کیومرث هاشمی به عنوان وزیر ورزش و جوانان را تبریک گفت و در ادامه گزارشی فنی از آخرین وضعیت تیم ملی به وزیر ورزش و جوانان ارائه و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را از جام ملت‌های آسیا تا رقابت‌های جام جهانی تشریح کرد. هاشمی بیان کرد: «استفاده از نیروهای داخلی زبده همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز خوشحالم کادری ایرانی هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده دارد. دلسوزی و تعهد این کادر می‌تواند به تیم ملی در ادامه راه کمک شایانی کند. نظر شخصی بنده و همچنین وزارت ورزش و جوانان نیز حمایت کامل و صددرصدی از تصمیمات فدراسیون فوتبال و کادر تیم ملی است. گام نخست تیم ملی که اهمیت زیادی دارد، جام ملت‌های آسیاست و با توجه به گزارش فنی که قلعه‌نویی ارائه کرد امیدوارم این تیم پس از سال‌ها بتواند در آسیا طلسم‌شکنی کند و به نتایج خوبی برسد.» او با اشاره به نگاه ویژه سرمربی تیم ملی به لیگ داخلی گفت: «این نگاه بسیار ارزشمند است. وقتی شما به عنوان سرمربی تیم ملی به لیگ برتر نگاه ویژه‌ای دارید، این باعث تقویت لیگ و تیم‌های داخلی می‌شود و بازیکنان با اعتماد به نفس بیشتری کار می‌کنند و من قدردان این توجه کادر فنی تیم ملی به لیگ هستم.»

تاج: ۲۸ میلیون دلار پول بلوکه‌ داریم
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از دیدار با هاشمی درباره دیدار رئیس جمهور با اینفانتینو گفت: «ملاقاتی که اینفانتینو با رئیس جمهور داشت، از قبل پیش‌بینی شده بود و طرفین اظهار علاقه کرده بودند که این مهم صورت بگیرد. فیفا برای پول پشتیبانی می‌کند، ولی مسأله پول ما در حساب فیفا مشکل بانک‌هاست نه فیفا، چون ارگان ارسال‌کننده بانک است. در بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور با رئیس فیفا اشاره شده بود که فیفا وقتی سیاست را از ورزش جدا می‌داند خودش هم باید مواظب دخالت سیاسیون در فیفا باشد. بلوکه شدن پول یک کشور اساساً یک کار سیاسی است و فوتبالی نیست. ما ۲۸ میلیون دلار پول بلوکه‌شده در فیفا داریم.» رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که «رئیس فیفا هم از فوتبال ایران و رئیس جمهور خواسته‌ای داشت؟» تصریح کرد: «می‌دانید که اداره فوتبال الزاماتی دارد و الزامات آن بحث استفاده از همه بخش‌ها در ورزشگاه‌ها بود، خوشبختانه حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال صورت گرفته است و بر ادامه فعالیت در این زمینه تأکید شده است، قول‌هایی هم داده شده است و الان این کار در بعضی از ورزشگاه‌ها انجام می‌شود و خود ما هم امیدواریم که در همه ورزشگاه‌ها این اتفاق بیفتد. موضوع دیگر مدنظر فیفا مسأله VAR است و اینکه فیفا خودش کمک‌هایی را به فدراسیون داشته است که جای تشکر دارد و برای ما مهم است.» تاج درباره وضعیت بسیار بد چمن ورزشگاه آزادی در دیدار پرسپولیس و النصر که انتقادهای بسیار زیادی از آن شد و اینکه فدراسیون فوتبال در نگهداری و بهبود چمن آزادی دخیل است، افزود: «فدراسیون فوتبال مسئول تجهیز و ساخت ورزشگاه‌ها نیست و مسئول ترمیم و مرمت آن هم نیست، فدراسیون مسئول برگزاری است. وزیر ورزش خیلی دغدغه جدی برای اصلاح این چمن دارد و مأموریتی را به دستگاه‌های ذی‌ربط دادند تا در فدراسیون فوتبال جلسه‌ای تشکیل شود، البته این وظیفه ما نیست ولی وقتی وزیر دستور داده است فدراسیون فوتبال به‌نحو احسن انجام می‌دهد. با این چمن مطمئناً گرفتاری‌های ما خیلی زیاد خواهد شد، این چمن 20 سال است که تغییر نکرده و عوض نشده است.»

قلعه‌نویی: با همدلی امور را پیش می‌بریم
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشت، اظهار کرد: «جام ملت‌های آسیا در پیش است و یک برنامه کوتاه‌مدت برای این رویداد در نظر داریم و در این خصوص توضیحات فنی مورد نظر را ارائه کردیم. ما در شرایط سختی قرار داریم. در گذشته فوتبال ما سابقه تعلیق شدن را داشته و الان هم مشکلات خاص خودمان را داریم اما از روزی که کار را شروع کردیم، با همدلی داریم امور را پیش می‌بریم. بازیکنان و کادر تیم ملی هم با وجود مشکلاتی که وجود دارد، در پی این هستند تا دل مردم را شاد کنند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی