پیروزی شاگردان عنایتی برابر مغولستان

صعود امیدها با صدرنشینی

تیم ملی امید ایران در آخرین بازی مرحله گروهی‌اش از ساعت 15 دیروز برابر مغولستان قرار گرفت.
رضا عنایتی در حالی شاگردانش را در این بازی به میدان فرستاد که سیدحسین حسینی، سامان فلاح، سینا شاه‌عباسی، سید مجید نصیری، سامان تورانیان، حسین گودرزی، محمد خدابنده‌لو، یاسین سلمانی، محمد عمری، مهدی ممی‌زاده و آریا برزگر ترکیب اصلی ایران را در این مسابقه تشکیل می‌دادند. به این ترتیب، با تغییراتی که سرمربی تیم امید در فاز هجومی انجام داد، او به مطهری استراحت داد و برزگر، عمری و سلمانی را وارد ترکیب اصلی کرد. این بازی با گل بسیار زودهنگام ایران آغاز شد و ثانیه 40 ممی‌زاده روی ارسال کوتاه گودرزی و با یک ضربه دروازه مغول‌ها را باز کرد تا سریع‌ترین گل این مسابقات را به ثمر برساند. در دقیقه 25 خطای شدید خورلباتار بازیکن مغولستان باعث شد تا سامان فلاح نقش بر زمین شود و بشدت از درد فریاد بزند، داور در این صحنه تصمیم گرفت فقط یک کارت زرد به بازیکن مغولستان نشان دهد اما در ادامه با مشورت کمک داور کاپیتان مغولستان را اخراج کرد تا با 10 نفره شدن حریف، کار امیدهای ایران راحت‌تر شود. فلاح بعد از خطای شدیدی که روی او ایجاد شد بشدت مصدوم شد و از زمین مسابقه خارج شد تا امیر جعفری جایگزین او شود. در دقیقه 1+45 هم پاس زمینی گودرزی در بین راه با دخالت برزگر همراه شد و دروازه‌بان حریف دچار اشتباه شد و پاس گودرزی مستقیم در حال گل شدن بود که عمری با تکل بلند توپ را به گل تبدیل کرد. با شروع نیمه دوم هم توپ و میدان در اختیار ایران بود و دقیقه 56 پاس رو به عقب بازیکن مغولستان با توپ‌ربایی فوق‌العاده برزگر همراه شد و در موقعیتی تک به تک دروازه این تیم را باز کرد. در دقیقه 57 مطهری، محمدحسین اسلامی و امید حامدی‌فر به ترتیب
به جای سلمانی، عمری و برزگر به میدان آمدند. در دقیقه 79 نیز فردین یوسفی جای ممی‌زاده را گرفت. شاگردان عنایتی پس از گل سوم هم فرصت‌هایی را به دست آوردند اما در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتند تا بازی با نتیجه 3-0 به پایان برسد.گفتنی است دیروز عربستان 3-صفر ویتنام را برد و پیروزی امیدهای ایران سبب شد این تیم با صدرنشینی در گروه B و کسب 7 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر از عربستان راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.

 

برش

عنایتی:  باید فکر بزرگ‌تری داشته باشیم

رضا عنایتی، سرمربی تیم امید پس از برتری 3 بر صفر مقابل مغولستان گفت: «شرایط خوبی در بازی نداشتیم، چون پس از اخراج بازیکن حریف انتظارمان از بازیکنان بالاتر از این حرف‌ها بود. تیمی که می‌خواهد روی سکو برود، باید فکر بزرگ‌تری داشته باشد. خدا را شکر توانستیم به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شویم. حریف‌مان هنوز مشخص نیست و فکر کنم فردا مشخص می‌شود. بازی بسیار سختی خواهیم داشت و تمام تمرکزمان را می‌گذاریم تا نتایج خوبی کسب کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی