روی خط هانگژو

قلب‌هایی که در هانگژو  می‌تپد
شهر بدون کربن!
پریسا غفاری/ نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، بدون آتش‌بازی که پای ثابت مراسم افتتاحیه در این رقابت‌ها و المپیک است، آغاز شد. چرا که برگزارکنندگان بازی‌های آسیایی هانگژو، در راستای حفظ محیط زیست و تبعیت از شعار «شهر بدون کربن» تصمیم به حذف آتش‌بازی از مراسم گرفتند. چینی‌ها با نصب بنرها و تابلوهای بزرگ در سطح شهر آمادگی خود برای میزبانی این رویداد را به رخ کشیده‌اند. در یکی از تابلوها به زبان‌های مختلف به میهمانان خوشامد گفته شده است که یکی از آنها «سلام علیکم» است و به ایرانیان خوشامد گفته شده است. رفتار ولنتیرها (کسانی که با لباس متحدالشکل همه جا هستند) و منش آنها با لبخند همیشگی هم حکایت از شایستگی میزبانی چینی‌ها دارد.
 
قلب تو قلب
تمام فضای شهری هانگژو با شعار «قلب تو قلب» پرشده است. شعاری که حتی به‌ صورت شبرنگ روی برج‌های سربه فلک کشیده در میان دریاچه زرد نیز به‌صورت نورافشانی نمایش داده می‌شود. این در حالی است که شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز در مراسم افتتاحیه بازی‌ها درخواست می‌کند که از ورزش به‌عنوان وسیله‌ای برای ایجاد صلح و اتحاد در آسیا استفاده شود.
 
عروسک‌های دوست‌داشتنی
کنگ‌کنگ، لیان‌لیان و چن‌چن نام عروسک‌های نوزدهمین دوره این رقابت‌ها هستند. سه عروسکی که نه تنها تصویرشان در تمام سطح شهر خودنمایی می‌کند، بلکه در کنار خبرنگاران و در بین مردم نیز حسابی جولان می‌دهند و مورد ابراز محبت همه رهگذران قرار می‌گیرند و جزو زیباترین
نماد‏های دوره‌های مختلف بازی‌های آسیایی به شمار می روند.
جستجو
آرشیو تاریخی