صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مــرور

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
مشکل کمبود پزشک جدی است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ در حال حاضر واقعاً با کمبود پزشک عمومی و متخصص در کشور روبه‌رو هستیم.
به گزارش فارس، فاطمه محمد بیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، در نشست دانشجویی بررسی برنامه هفتم توسعه در حوزه سلامت گفت: مقررات ما در پذیرش دستیاری بسیار دست و پا گیر است. چگونه انتظار داریم یک پزشک نمونه در کشور بماند و تشکیل خانواده بدهد اما حقوقش را کامل پرداخت نکنیم و اجازه ندهیم آزمون دستیاری بدهد. وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر کشور به طور جدی با کمبود پزشک عمومی و متخصص روبه‌رو است، افزود: وقتی درس پزشک عمومی تعهدی تمام می‌‌شود، یک طرح تعهد خدمت در مناطق محروم سه برابر مدت تحصیل برای او گذاشته می‌شود و او را موظف می‌‌کنیم که فقط باید در همان منطقه محروم فعالیت کند. البته در اصلاحیه قانون عدالت آموزشی این میزان به ۱/۷ برابر کاهش یافت.
رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس در بخشی از سخنان خود به‌بند ج ماده ۶۹ لایحه برنامه هفتم نیز اشاره کرد و گفت: این بند، افزایش پذیرش دستیاران تخصص پزشکی را به تحقق نسبتی خاص ارجاع داده است. در این بند آمده که وزارت بهداشت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تا پایان دوره پنج ساله اجرای این سند، نسبت مجموع متخصصان بالینی و دستیاران تخصص پزشکی به پزشکان عمومی حداقل به عدد یک برسد. این نماینده مجلس، گنجاندن این نسبت را در لایحه برنامه هفتم «خوب» ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر این نسبت برابر با ۰.۵ است و برای رسیدن به حاصل یک، باید افزایش ظرفیت دستیاران تخصص پزشکی اتفاق بیفتد. به همین دلیل در مجموع با این بند موافق هستم.


نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ هفته آینده اعلام می‌شود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تلاش می‌کنیم نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ را در هفته آینده تا پیش از ۱۵ مهرماه اعلام کنیم.
به گزارش مهر، عبدالرسول پورعباس افزود: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان سوابق تحصیلی خود را از آموزش و پرورش نگرفته بودند و تکمیل نکرده بودند، یک فرصت داده شد که پس از اینکه سوابق تحصیلی خود را بگیرند با توجه به نمره خود، فرم انتخاب رشته خود را تصحیح کنند. این موضوع به صورت پیامک به این دسته از داوطلبان اعلام شد و این گروه فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند. بنابراین به تازگی این کار در این هفته به اتمام رسیده و انتخاب رشته این دسته از داوطلبان تصحیح شده است.


ستاد معاینه فنی برای سرویس مدارس برنامه ویژه دارد
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از اختصاص مرکز معاینه فنی شهید چمران به عنوان مرکز تخصصی تاکسی و شش خط معاینه فنی به صورت ویژه در مراکز سراج، الغدیر، شقایق، شهید آبشناسان، نیایش و دماوند به سرویس مدارس برای پذیرش این خودروها بدون نیاز به دریافت نوبت اینترنتی و خارج از نوبت خبر داد.
به گزارش ایسنا، شادی مالکی با اشاره به اهمیت ایمنی در این خودروها و الزام داشتن معاینه فنی برای اخذ مجوز سرویس مدارس تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون نقص سیستم ترمز ۶۰ هزار دستگاه خودرو در مراکز معاینه فنی شناسایی شده که این خودروها پس از رفع ایراد گواهی معاینه فنی دریافت کرده‌اند. رفع نقص این تعداد خودرو به منزله جلوگیری از ۶۰ هزار حادثه ناگوار در بحث تصادفات است. وی در خصوص میزان مراجعات سرویس مدارس به مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: در شهریور امسال حدود ۲ هزار دستگاه خودرو تاکسی به مراکز مراجعه کرده که بخشی ازآن بدون تردید مربوط به خودروهای حمل‌ونقل دانش‌آموزان است. با توجه به اهمیت موضوع این ستاد در حال پیگیری دریافت لیست خودروهای سرویس مدارس است تا بتواند در زمان باقی مانده به بررسی و پایش موارد ایمنی این خودروها اقدام کند.


در صورت تأیید نهایی سازمان برنامه و بودجه
۳۸۰۰ فرد دارای معلولیت استخدام می‌شوند
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر سازمان برنامه و بودجه تأیید نهایی کند، در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۸۰۰ فرد دارای معلولیت که شرایط لازم را دارند می‌توانند جذب دستگاه‌های مختلف شوند.
به گزارش مهر، علی محمد قادری درباره اجرای آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت، گفت: همه کارها انجام شده است. سازمان اداری و استخدامی تأیید کرده و اگر سازمان برنامه و بودجه تأیید نهایی کند، در سال ۱۴۰۲، بیش از ۳۸۰۰ فرد دارای معلولیت که شرایط لازم را دارند می‌توانند در آزمون اداری و استخدامی شرکت کنند و جذب دستگاه‌های مرتبط با موضوع شوند. رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بیش از ۲۰ دستگاه وظیفه تسهیلگری خدمات موردنیاز را در حوزه آموزشی، تربیتی و فضاهای تحصیلی دارند.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اجرای طرح ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی توضیح داد: موضوع اجرایی شده است و دستورات خوبی را معاون اول رئیس جمهور صادر کرده و جلسات متعددی برگزار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی