صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

انتشار تصویری در گرامیداشت نوش‌‌آفرین انصاری
عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی اهل روستای رمین تصویری از نوش‌آفرین انصاری، استاد دانشگاه و دبیر شورای کتاب کودک را به اشتراک گذاشته و نوشته: «ادبیات کودک و نوجوان کشور ما مدیون خوبانی چون نوش‌آفرین انصاری است.» نوش‌آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی اهل ایران است. او از اعضای هیأت علمی کتابداری دانشگاه تهران بوده و راه‌اندازی بخش فنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و ریاست کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تنها بخشی از فعالیت‌های او به شمار می‌آید.


نوشته مجید انتظامی درباره نمایشی تازه
مجید انتظامی، آهنگساز در تازه‌ترین پست خود نوشته: «با تشکر از عوامل دوست داشتنی نمایش قصه ترانه‌های ماندگار که در نخستین شب اجرا میزبان بنده بودند. دست همه آنها را می‌بوسم و از محبتی که به من داشتند تشکر می‌کنم. این نمایش 14 شب دیگر هم ادامه دارد که تماشای آن را به هنردوستان و علاقه‌مندان تئاتر و موسیقی پیشنهاد می‌کنم.» نمایش قصه‌ ترانه‌های ماندگار به تهیه کنندگی آزیتا موگویی و نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری در نخستین اجرای خود میزبان مجید انتظامی، موسیقیدان، آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی بود. بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از محمد نادری، نگین خامسی، محیا دهقانی، محمد معتضدی، ‌آرش فلاحت پیشه، فرانک جواهری، نورا هاشمی، پانته‌آ مهدی‌نیا، محمدرضا مالکی و سام قریبیان هستند.


فیلم آخرین تولد در راه سینماهای کشور
نوید محمودی، کارگردان سینما با انتشار کلیپ کوتاهی از ساخته اخیرش نوشته: «آخر هفته در سینماهای سراسر کشور به تماشای آخرین تولد به کارگردانی نوید محمودی بنشینید. الناز شاکردوست، پدرام شریفی، شیدا خلیق، آرمین رحیمیان، سوگل خلیق، نیلوفر کوخانی و رضا بهبودی گروه بازیگران فیلم را که فروشش به ۴ میلیارد تومان رسیده است تشکیل می‌دهند.»


به یاد زنده‌یاد مشکاتیان
وحید تاج، خواننده و آهنگسازتصویری به یاد زنده‌یاد مشکاتیان منتشر کرده و نوشته: «سی‌ام شهریور، سالگرد آسمانی شدن سرو آزاد موسیقی ایران، استاد پرویز مشکاتیان .» پرویز مشکاتیان، آهنگساز، موسیقیدان، استاد دانشگاه، پژوهشگر و نوازنده سنتور بود. به‌باور بسیاری او یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان و نوازندگان سنتور ایرانی در دوران معاصر به‌شمار می‌آید. وی در گشودن راه شعر نیمایی به موسیقی اصیل ایرانی و پرورش نوازندگان جدید نقش قابل‌توجهی داشت و جزو نسل طلایی موسیقی پس از انقلاب محسوب می‌شود.


قطار جک‌لندن فرهاد حسن‌زاده
فرهاد حسن‌زاده، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان مطلبی از صفحه انتشارات افق را با عنوان «سه داستان، سه دهه و سه نویسنده» به اشتراک گذاشته که بخشی از آن درباره کتاب «قطار جک‌ لندن» نوشته‌ای از خودش هست؛ در بخشی از این نوشته آمده: «قطار جک لندن، من قاتل پسرتان هستم و ساحل تهران، هر سه آثاری‌اند از ادبیات امروز ایران، که در آنها خاطره‌ها، رنج و آرزوی صلح پیوندی عمیق و محکم ایجاد می‌کند.» دو کتاب دیگر از مجید قیصری و احمد دهقان هستند. کتاب «قطار جک لندن»، جدیدترین اثر حسن‌زاده با نگاهی به رخداد جنگ ایران و عراق نوشته شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. شخصیت اصلی این کتاب، سام هلچین کارگری پرشور و پرانرژی است که در پالایشگاه آبادان کار‌ می‌کند. او با خانواده پرجمعیتش، زندگی ساده اما شلوغی دارد. اتفاق‌هایی که برایشان می‌افتد هم امیدبخش و هم تلخ و ناگزیر است. شخصیت‌های قصه پر‌تعدادند و هر کدام به نقش و رنگی، ردی پررنگ بر روند روایت بر جا می‌گذارند.


چند سطری برای شروع پاییز
شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار تصویری چند سطری درباره شروع فصل پاییز نوشته، در بخشی از نوشته‌اش آمده: «با امید به «فراوانی» به «بسیاری». فراوانی نان و نعمت تا گرسنه‌ای نباشد.دیگر بسیاری باران و بارش تا وطنم سبز و تازه باشد. سیراب باشد. فراوانی عدل و انصاف تا بی‌گناهی بر دار بیگناهی در محبس نباشد. بسیاری مهر و محبت... بسیاری رفاقت و رفیق، فراوانی دوستی و دوست... تا تنهایی آدم‌ها کم و کم رنگ شود. بسیاری و فراوانی رزق و روزی تا تنگ نظری‌ها کم شود... حسادت‌ها کم شود. فراوانی آگاهی و معرفت، بسیاری دانش و شعور... تا جانمان خلاص شود از این همه بلا که از کمی اینها برماست. پاییز عزیز سلام.... بیا که خوش آمدی.»

جستجو
آرشیو تاریخی