صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

وزیر آموزش و پرورش در مراسم آغاز سال تحصیلی عنوان کرد

مدرسه قوی یعنی جامعه قوی

وزیر آموزش و پرورش دیروز در مراسم بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی و پایه هفتم، گفت: به دانش‌آموزان عزت نفس و قدرت «نه» گفتن را بیاموزید. اگر جامعه قوی می‌خواهیم، باید مدرسه قوی باشد.
به گزارش مهر، دیروز مراسم جشن شکوفه‌ها با حضور رضامراد صحرایی در یکی از مدارس ابتدایی دخترانه شهر تهران برگزار شد. صحرایی در این مراسم با بیان اینکه هر کس می‌خواهد آینده ایران را ببیند باید مدارس را نگاه کند، گفت: اگر دانش‌آموزان امید داشته باشند، ایران با امید می‌شود. اگر دانش‌آموز اعتماد به نفس داشته باشد، ایران قوی می‌شود.
صحرایی تمرین اعتماد به نفس و خود باوری، عشق به پرچم و وطن را از جمله مواردی دانست که باید در مدرسه روی آنها کار شود و گفت: خردورزی و عزت نفس هم از جمله مواردی است که باید معلمان در مدارس روی آنها تأکید کنند.
وی با بیان اینکه برخی می‌خواستند مدارس بموقع باز نشود، گفت: اگر اقتصاد، فرهنگ، هنر و معیشت قوی می‌خواهیم باید مدارس را قوی کنیم و معلمان این قوی شدن را هم باید با یاد و نام شهدا به کودکان آموزش دهند.
صحرایی خاطر نشان کرد: امسال برای اولین بار کاری کردیم که در برخی مدارس ابتدایی یک معلم همراه دانش‌آموزان تا سه سال تحصیلی همراه باشد.

توزیع شیر در مدرسه آغاز می‌شود
وزیر آموزش و پرورش همچنین دیروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: تمام دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی سراسر کشور دو بار در هفته شیر رایگان دریافت خواهند کرد.
برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی هم در حال انجام است؛ بیش از هزار مدرسه از این نوع جمع‌آوری شده و امیدوارم سال آینده هم همین مقدار را جمع‌آوری کنیم. وی درباره بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: در طرح شهید محمودوند ۲۳۴ هزار دانش‌آموز شناسایی و ۷۰ هزار نفر به تحصیل بازگشته‌اند و پیش‌بینی می‌کنم امسال هم ۵۰ هزار نفر را به تحصیل بازگردانیم.

جستجو
آرشیو تاریخی