صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای مجازی

علیه تحریف یک حماسه
سید عطاءالله مهاجرانی، نویسنده در کنار انتشار عکسی از کتابش با عنوان «نقد تحریف مدرن امام خمینی: جنگ ایران و عراق» در توئیترش نوشت:«جنگ تحمیلى عراق و امریکا و شوروى در واقع ناتو و ورشو و اکثر کشورهاى عربى منطقه، علیه انقلاب اسلامى، نظام جمهورى اسلامى، تمامیت سرزمینى و وحدت ملى ایران، با رهبرى امام خمینى و ارتش و سپاه و بسیج، با حضور ملت ایران به حماسه مقاومت تبدیل شد. خواسته‌اند این حماسه را تحریف کنند.»
 

داشتن یک‌سوم زنان زندانی جهان، مدال افتخار امریکا
مهدی خانعلی‌زاده، نویسنده و مترجم در توئیترش با انتشار گزارشی از یک پایگاه امریکایی نوشت:«مدال‌های افتخار ایالات‌متحده در حوزه حقوق بشر: 1. یک‌سوم زنان زندانی جهان را دارد.2. پلیسش سالانه 1200 نفر را به قتل می‌رساند. 3. فقط در جنگ‌های قرن جدیدش بیش از یک میلیون نفر کشته و آواره شده‌اند.»
 

غده سرطانی را از تمام دنیا اخراج می‌‌کنیم
دانیال معمار، روزنامه‌نگار با انتشار عکس‌های اخراج سفیر اسرائیل از محل همایش در سازمان ملل نوشت:«این تصاویر اخراج سفیر رژیم‌صهیونیستی از صحن سازمان ملل در زمان سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان را به‌عنوان یک نماد فراموش نکنید. بزودی این غده‌های سرطانی را از تمام دنیا اخراج می‌‌کنیم.»
 

تعمیرات مکرر استادیوم فرسوده آزادی
دیگر صرفه اقتصادی ندارد
رضا شکیبایی، روزنامه‌نگار در شبکه اجتماعی خود نوشت:«ورزشگاه‌های مدرنی در اهواز، مشهد، شیراز و اصفهان ساخته شده، در سطحی پایین‌تر در کرمان و تبریز و چند شهر دیگر استادیوم‌های خوبی ساخته شده است. عجیب است چرا تا امروز فکری به حال تهران نشده؟! کافی‌ است بدانید فقط با هزینه‌ای که برای تعمیرات ورزشگاه فرسوده آزادی در سالیان اخیر شده، می‌توانستند یک ورزشگاه آبرومند مثل ورزشگاه فولاد آرنا یا ورزشگاه امام رضای مشهد در تهران بسازند. تا الان توجیه وجود استادیوم آزادی مانع ساخت ورزشگاه جدید در تهران شده، اما باید قبول کرد تعمیرات مکرر استادیوم فرسوده آزادی دیگر صرفه اقتصادی ندارد و تهران نیازمند یک ورزشگاه مسقف، مدرن و آبرومند است.»


 سرگشته چون کبوتر گم ‌کرده آشیان
مهدی انتظاری، عکاس ضمن انتشار چند قاب از ماجرایی که روایت کرده در اینستاگرامش نوشت:«شام غریبان حضرت داشتم اینستا رو چک می‌کردم که یک چیزی جالب اومد برام: کبوتری که شام شهادت امام رضا (علیه‌السلام) نظر خیلی از عکاسا رو به خودش جلب کرده بود و گزارشی نبود که یک فریم از این کبوترِ روی گنبد نداشته باشه… صبح روز سوم ماه ربیع‌الاول که مصادف می‌شد با سوم حضرت، برای عکاسی از مراسم تعویض پرچم رفته بودم که مجدد این کبوتر نظرم رو جلب کرد، برام عجیب بود که هنوز روی گنبد نشسته… اما همزمان با لحظه‌ای که خادم‌ها پرچم مشکی رو پایین کشیدن کبوتر پر کشید و رفت… اینها گذشت … پرچم رو که می‌خواستن نصب کنن یک چیزی نگاهم و جلب کرد. یک تیکه پارچه سبزرنگ روی گنبد افتاده بود، الان که داشتم می‌نوشتم متوجه شدم پارچه سبز‌رنگ تقریباً روی همون محدوده‌ای که کبوتر نشسته بود، افتاده… من واقعاً دلیل اینها رو نمی‌فهمم. عقل ناقص من جوابگوی این ربط‌ها نیست و حتی نمی‌دونم بیان کردنش درست بود یا غلط... اما «خُرم عشقی که باعثِ چندین هُنر شود …»
 

یاد «محمد‌علی‌کلی» بخیر
محمدرضا کردلو، فعال فرهنگی در توئیترش ضمن انتشار ویدیوی ادای احترام رونالدو به دختر معلول ایرانی نوشت: «سال‌ها پیش محمدعلی کلی میاد ایران. یکی از همراهانش می‌گفت وقتی تو یکی از شهرهای شمالی رفتیم به مجموعه نگهداری کودکان معلول ذهنی، در حالی که مسئولین استانی و کشوری از داخل رفتن کراهت داشتن، کلی مهربانانه بچه‌ها رو در آغوش می‌گرفت، با اینکه اونا وضعیت دلپذیری نداشتن. یاد اون بزرگمرد هم بخیر.»

جستجو
آرشیو تاریخی