روی خط هانگژو

ژیمناست‌ها با لایسنس رفتند
با تأیید لایسنس الفتی و خسرونژاد، تیم ملی ژیمناستیک ایران با ترکیب 4 نفره در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت می‌کند. مهدی احمدکهنی، مهدی الفتی، محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی چهار ژیمناستی هستند که با مساعدت زهرا اینچه درگاهی لایسنس گرفتند و مسافر هانگژو شدند. الفتی و خسرونژاد که به خاطر نداشتن لایسنس یونیورسیاد دانشجویان جهان را از دست دادند، برای بازی‌های آسیایی درتک‌وسیله مسابقه می‌دهند و شانس مدال هم دارند.


شروع والیبال با بازی دستگرمی
تیم ملی والیبال ایران، بازی‌های آسیایی را صبح امروز با بازی دستگرمی در هانگژو شروع می‌کند. تیم بهروزعطایی بعد از ناکامی در لیگ ملت‌ها و شکست بزرگ در قهرمانی آسیا، برای هت‌تریک قهرمانی به هانگژو رفته تا جبران مافات کند و با انگیزه‌تر در جهنم برزیل برای انتخابی المپیک حاضر شود. تیم ملی والیبال ایران بین 19 تیم حاضر در بازی‌های آسیایی، دورمقدماتی درگروه B با تیم‌های نپال و بحرین کارسختی ندارد و مثل آب خوردن به دور دوم می‌رسد. ملی‌پوشان ایران ساعت 10 صبح امروز، مقابل نپال کارشان را شروع می‌کنند. تیمی که برای اولین بار در تاریخ رقیب ایران شده و حتی بین 100 تیم اول رنکینگ جهانی هم نیست. ایران در دومین بازی دور مقدماتی فردا مقابل بحرین بازی می‌کند.


ورود بزرگ‌ترین گروه کاروان به دهکده
بزرگ‌ترین گروه کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو۲۰۲۲ دیروز به دهکده بازی‌ها رسید.
در حالی که تیم‌های والیبال، والیبال ساحلی، فوتبال و قایقرانان زودتر از بقیه به هانگژو رفتند و مسابقه کاروان ایران از دیروز با رقابت‌های والیبال ساحلی شروع شد، ورزشکاران ژیمناستیک، هندبال، دوچرخه سواری پیست و کوهستان، بوکس، تیراندازی، تکواندو، شمشیربازی، ووشو، تنیس، شنا، جودو، بسکتبال سه‌نفره، به همراه گروه دوم پزشکی هم دیروز وارد دهکده بازی‌ها شدند. با این حساب نصف بیشتر کاروان ایران تا به حال وارد هانگژو شده است.
 

استارت ساحلی بازان با پیروزی
تیم ملی والیبال ساحلی ایران ب، دور مقدماتی بازی‌های آسیایی را با شکست ماکائو استارت زدند. رقابت‌های والیبال ساحلی بازی‌های آسیایی از دیروز در زمین‌های ساحلی شهر نینگ بو شروع شد که تیم ملی ب ایران با ترکیب پورعسگری و آقاجانی در اولین بازی به مصاف ماکائو یک رفت و با نتیجه -2صفر اختلاف امتیازات زیاد 21 - 11 و 21 - 8 برنده شد. تیم ملی ایران الف با ترکیب سالمی و شوکتی هم بعد از استراحت دیروز ساعت 9:30 صبح امروز در زمین شماره ۲ به مصاف تاجیکستان می‌رود .تیم ملی ب هم ساعت 15:30 امروز در بازی سخت مقابل قطر دو، در زمین اصلی، بازی می‌کند.


راه‌اندازی کلینیک پزشکی شبانه‌روزی
فدراسیون پزشکی ورزشی برای حفظ و ارتقای سلامت کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی، کلینیک اختصاصی شبانه‌روزی را در دهکده بازی‌ها راه‌اندازی کرد. سیداشکان اردیبهشت، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره می‌گوید: «پوشش پزشکی اردوهای ملی، مشاوره آنتی دوپینگ، مشاوره و تکمیل فرم‌های ورزشکاران در برنامه «ادل» آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) به عنوان یکی از الزامات شرکت در بازی‌ها، مشاوره‌های تغذیه و روانشناسی ورزشی، معاینات تخصصی و فوق تخصصی به اعضای کاروان در هانگژو، پیگیری درمان ورزشکاران و ارائه بسته‌های آموزشی سلامت و پزشکی ورزشی از جمله اقداماتی بود که فدراسیون پزشکی ورزشی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته در راه آماده‌سازی کاروان اعزامی ورزش کشورمان انجام داد.»


شروع ماجراجویی قایقرانان
ملی پوشان روئینگ از امروز قایق‌های خود را در هانگژو به آب می اندازند. در دور مقدماتی این رقابت‌ها نازنین ملایی و کیمیا زارعی در روئینگ دونفره سبک وزن با حریفانی از چین تایپه، تایلند، کره و هند رقابت خواهند کرد. همچنین مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دونفره سنگین وزن در رقابت با نمایندگان قزاقستان، سریلانکا، کره و ویتنام پارو خواهند زد. امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی هم در روئینگ دونفره سنگین وزن مردان با قایقرانانی از عراق، هنگ کنگ، بحرین، ازبکستان و تایلند شانس خود را امتحان می کنند. تیم چهارنفره روئینگ بانوان با ترکیب مهسا جاور، نازنین ملایی، زینب نوروزی و فاطمه مجلل  و همچنین امیرحسین محمودپور در روئینگ تک‌نفره سنگین وزن مردان  از امروز کار خود را در بازی‌های آسیایی شروع می کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی