مربی اسکی‌باز جانشین فلیک در آلمان

یورو خانگی با سرآشپزی ناگلزمن!

ناگلزمن 36 ساله سابقه هدایت تیم‌های هوفنهایم ، لایپزیش و بایرن مونیخ را دارد او در زمان هدایت باواریایی ها مجموعاً 84 بار روی نیمکت این تیم نشست که حاصل آن 60 برد، 14 تساوی و 10 باخت بود. او در حالی شبانه از هدایت بایرن برکنار شد که یک قهرمانی در بوندس لیگا و 2 قهرمانی در سوپرکاپ آلمان را به افتخارات این باشگاه اضافه کرد

یولیان ناگلزمن مستأجر موقتی نیمکت تیم ملی آلمان شد.
بعد از نتایج نامطلوب هانسی فلیک صبر مسئولان تیم ملی آلمان بالاخره به‌سر آمد تا چندماه مانده به رقابت‌های یورو 2024، تصمیم به خانه‌تکانی اساسی بگیرند؛ فلیک اخراج شد و حالا طبق ادعای روزنامه بیلد آلمان همه چیز برای ورود یولیان ناگلزمن مربی اخراجی بایرن مونیخ به تیم ملی آماده است، تنها یک سری جزئیات باقی مانده که احتمالاً با رفع آنها مربی 36 ساله بزودی رسماً هدایت آلمان‌ها را برعهده خواهد گرفت.
اوایل فروردین 1402 بود که باشگاه بایرن مونیخ یک‌شبه ناگلزمن را اخراج کرد تا هدایت نیمکت باواریایی‌ها را به دستان توماس توخل بسپارد.
ناگلزمن هم حالا بعد از مدتی بیکاری راضی به کاهش دستمزد 7 میلیون یورویی خود شده است تا تنها با 4 میلیون یورو کشتی آلمانی‌ها را در یورو 2024 هدایت کند.
او می‌توانست تا سال 2026 بدون نشستن روی نیمکت هیچ تیمی 20 میلیون یورو به جیب بزند اما نتوانست شانس حضور در نیمکت تیم ملی آلمان آن هم در یک یوروی خانگی را از دست بدهد.
 ناگلزمن حالا باتوجه به کاهش دستمزدش و عدم توافق با مسئولان آلمانی فقط تا پایان یورو رهبر ژرمن‌ها خواهد بود و بعد از آن احتمالاً مجدداً به رقابت‌های باشگاهی کامبک می‌زند.
فلیک در 17 بازی با ژرمن‌ها فقط 4 برد از خود به جای گذاشت و بعد از باخت فاجعه بار 4-1 مقابل ژاپن، شمشیر سامورایی‌ها گردن او را بدجوری زد تا از هدایت آلمان برکنار شود، بلکه بعد از ناکامی آلمان‌ها در جام جهانی و حذف از همان مرحله گروهی، با آمدن ناگلزمن بازگشت باشکوهی به روزهای اوج خود داشته باشند و در یورو 2024 در حد و اندازه‌های نام خود ظاهر شوند. هرچند این انتخاب هم انتخابی موقتی است تا اینطور که به نظر می‌رسد با پایان کار ناگلزمن در یورو 2024، یورگن کلوپ میهمان جدید آلمان‌ها در تیم ملی آلمان باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی