تکاپوی پرتابگر دیسک برای کمیسیون ورزشکاران OCA

حدادی : رأی دوومیدانی‌کاران آسیا کافی است

مهری رنجبر
خبرنگار

شمارش معکوس برای احسان حدادی و نجمه خدمتی دو کاندیدای ایرانی در انتخابات کمیسیون ورزشکاران OCA آغاز شد. آنها با بقیه کاندیداهای پنج منطقه آسیای غربی، آسیای مرکزی، آسیای جنوبی، آسیای جنوب شرقی و آسیای شرقی رقابت می‌کنند تا  ۱۰ نفر کمیسیون ورزشکاران OCA شوند.
شورای المپیک آسیا برای برگزاری هرچه عادلانه‌تر و دقیق‌تر انتخابات کمیسیون ورزشکاران  OCA، کانترهایی در دهکده ورزشکاران برای رأی گذاشته تا ورزشکاران در دهکده از اول مهرماه تا قبل از اختتامیه بتوانند اسم کاندیداهای مدنظرشان را به صندوق بیندازند.
احسان حدادی رکورددار پرتاب دیسک ایران و آسیا، این روزها هم تمرین می‌کند و هم برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا، رایزنی؛ حتی با ورزشکاران آسیایی که رفاقت دارد تا برایش رأی جمع کنند. البته ظاهراً او می‌خواهد از آخرین حضورش در بازی‌های آسیایی با یک کرسی به تهران برگردد، هرچند به گفته خودش کار سختی دارد: «من کار سختی دارم، چرا که مسابقه هم دارم. اگر در بازی‌های آسیایی مسابقه نمی‌دادم، از حالا می‌گفتم صد درصد رأی بالایی می‌آورم اما حالا باید تمرکزم روی مسابقه باشد. چرا که نتیجه برایم مهم است. البته که عضویت یک ایرانی در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا هم اهمیت زیادی دارد. من تک به تک با قهرمانان قدیمی و جدید آسیا صحبت کرده‌ام،‌ آنها رفقایم هستند به ویژه دوومیدانی‌کاران. ما دوومیدانی‌کاران همدیگر را می‌شناسیم و برای بازی‌های آسیایی هم 2، 3 هزار دوومیدانی‌کار در دهکده هستند که رأی بدهند برایم کافی است.»
او البته بین کاندیداها رقیب دوومیدانی‌کار هم دارد: «از جمع 10 کاندیدا 3، 4 نفری دوومیدانی‌کارهستند مثل مرتاض قطری، من و دو نفر دیگر، اما مشکلی نیست. من برای رقابت با آنها آماده‌ام و حتی با کنفدراسیون آسیا هم رایزنی می‌کنم تا رأی آنها را هم داشته باشم.»
پرتابگر دیسک ملی‌پوش که با چهار مدال طلا، پرافتخارترین ورزشکار ایران در بازی‌های آسیایی است، بر خلاف قبل حرف از مدال طلا نمی‌زند: «من هیچ حرفی از مدال نمی‌زنم. اول می‌خواهم تکنیکم خوب از کار درآید و بعد پرتاب خوبی داشته باشم. امسال من برای بازی‌های آسیایی شرایط سختی داشتم که تا به حال تجربه نکرده بودم. من هم برنامه‌ریزی کردم و هم تمرین. نه مربی داشتم و نه برنامه‌ریز، خودم بودم و خودم. 20 سال تمام همه چیز برایم حاضر و آماده بوده، برنامه نوشته شده جلوی من می‌گذاشتند و من فقط تمرین می‌کردم اما امسال همه کار با خودم بود. هانگژو آخرین بازی‌های آسیایی است که من در آن پرتاب می‌کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی