صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

برگ برنده فدراسیون تنیس برای درخشش دختران

از اردو با روس‌ها تا «مربی بازیکن» خارجی

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

فدراسیون تنیس ایران برای درخشش دختران، یک برگ برنده رو کرد. درخشش در رقابت‌های بیلی جین کینگ کاپ در اواخر مهرماه به میزبانی بحرین.
اردوی مشترک با تیم ملی روسیه، اولین ورقی است که فدراسیون برای تیم ملی تنیس دختران رو کرده است. اردوی مشترکی که قبل از رقابت‌های بیلی جین کینگ کاپ برگزار می‌شود. بیلی جین کینگ، همان فدکاپ سابق است که حالا به خاطر بزرگداشت بیلی یکی از قهرمانان تنیس، اسم رقابت‌ها تغییر کرده است.
تیم ملی ایران که دوره قبل با بدشانسی تمام، وقتی دقیقه 90 مشکات الزهرا صفی و درسا چراغی را به خاطر تست مثبت کرونا از دست داد، با بازیکنان میانگین سنی 16 سال راهی ویتنام شد و بین رقبایش جوان‌ترین تیم بود و نتیجه‌ای بهتر از هشتمی نگرفت. این بار اما فدراسیون سرمایه‌گذاری خوبی کرده تا دختران تنیس این بار مهرماه در بحرین بدرخشند.
فدراسیون برای اینکه مثل دوره قبل غافلگیر نشود، به جز 5 بازیکن مدنظر که با بهترین رنکینگ ملی دعوت کرده، دو بازیکن ذخیره را هم کنار آنها گذاشته تا سرمربی از این نظر دغدغه نداشته باشد. این روزها تنیسورها در مسابقات مختلف حضور دارند و مشکات الزهرا صفی هم تنها دختر تنیسور ایران در بازی‌های آسیایی است و بنابراین فرصتی برای برگزاری اردو نیست. اما کار آنها برای حضور در رقابت‌های بیلی جین کینگ کاپ یا فدکاپ مهرماه جدی می‌شود. فریده اشرف گنجویی نایب رئیس فدراسیون تنیس با تأیید این قضیه می‌گوید: «این رقابت‌ها بزرگترین رویدادی است که برای دختران تنیس در بحرین از 25 مهرماه شروع می‌شود. دختران ما هم 21-22 مهر راهی می‌شوند. بچه‌ها بعد از مسابقه‌های مختلفی که حالا درگیرش هستند، از اول مهرماه به اردو می‌آیند. همان اول هم با تیم ملی روسیه در اردوی مشترک که تنیسورهای صاحب رنکینگ دارد، تمرین می‌کنند و بازی، تا شرایط مسابقه جدی برای ملی‌پوشان شبیه‌سازی شود. با موافقت فدراسیون تنیس روسیه، تیم زنان این کشور 10 مهرماه به ایران می‌آید و تا 18-19 با دختران ما تمرین می‌کنند.»
این همه ماجرا نیست و پولینا منکوا بازیکن- مربی ازبک هم سورپرایز دیگر فدراسیون برای دختران تنیس است. تنیسور توپ زن که قرار است 2-3 مهرماه به ایران بیاید و در اردو و مسابقه کنار ملی‌پوشان باشد.
به گفته نایب رئیس بانوان تنیسورها، همان اول برای تمرین در شرایط آب و هوایی بحرین اردو را در گیلان برپا می‌کنند: «مسابقات بیلی جین روی کفپوش هارد کورت برگزار می‌شود و در هوای شرجی بحرین. بنابراین ما ترجیح دادیم به خاطر شرایط آب و هوای بحرین، بازیکنان در کیش یا گیلان تمرین کنند که کمیته فنی به اردو در گیلان رأی داد. چرا که دسترسی به آن هم راحت‌تر است.»

جستجو
آرشیو تاریخی