صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

رأی اعتماد بهارستان به آقای وزیر

هاشمی،‌رئیس ورزش شد

کیومرث هاشمی وزیر جدید، بعد از رأی اعتماد مجلس، کارش را با حضور در اردوی تیم ملی هندبال شروع کرد.
او 49 روز بعد از امضای حکم سرپرستی‌اش برای وزارت ورزش، صبح دیروز در جلسه علنی مجلس رأی اعتماد را گرفت. هرچند کیومرث هاشمی هم مثل هر وزیر پیشنهادی دیگر در جلسه بررسی برنامه‌هایش موافق و مخالفانی داشت که عمده ایراد مخالفانش معتقد بودند کیومرث هاشمی برنامه لازم برای اداره این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف را ندارد.
در مقابل آنها نمایندگان موافق هاشمی، با دفاع تمام‌قد او را مدیری ورزشی بدون نقطه تاریک [در کارنامه اش] خواندند و توانمندی، صلاحیت و برنامه‌هایش برای ورزش را تأیید کردند.
 کیومرث هاشمی با 167 رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف، ۱۲ رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر،‌ سکاندار وزارت ورزش و جوانان شد. یعنی 4 رأی موافق بیشتر و 50 رأی مخالف کمتر از سیدحمید سجادی وزیر سابق. او دیروز بعد از رأی اعتماد، قبل از حضور در ساختمان سئول، سری به آخرین تمرین تیم ملی هندبال در تهران زد. هرچند علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال، دلیل حضور وزیر جدید ورزش در اردوی تیم ملی‌اش را به هندبالیست بودن پسر او ربط می‌دهد: «چند روز پیش بعضی اعضای هندبال از عدم توجه مسئولان گله‌مند بودند و به همین خاطر صحبت‌هایی شد که خوشبختانه وزیر جدید ورزش در اولین بازدیدش به دیدار هندبالیست‌ها آمد چرا که پسر آقای کیومرث هاشمی بازیکن هندبال است و قطعاً توجه ویژه‌ای به این رشته خواهد داشت.»
کیومرث هاشمی از ملی‌پوشان هندبال خواست در هانگژو دست از تلاش برندارند: «ما هم می‌دانیم  تیم ملی هندبال در گروه مرگ بازی‌های آسیایی حضور دارد، اما از شما می‌خواهیم با همه توان بازی کنید. زیرا مردم بهترین قاضی هستند و مسلماً هیچ تلاشی بدون پاسخ نمی‌ماند، امیدوارم بهترین نتایج را بگیرید. به شما، کادر فنی و مجموعه همکاران در فدراسیون و کمیته ملی المپیک خدا قوت می‌گویم. خواسته‌هایتان را بررسی و مشکلات را برطرف می‌کنیم. این حداقل درخواستی است که خوابگاه بچه‌ها بازسازی شود تا بدون نگرانی به فعالیت اصلی بپردازند. این وظیفه ما است و وظیفه شما تمرین و گوش سپردن به کادر فنی است. برایتان آرزوی موفقیت دارم.»وسلین وویوویچ سرمربی تیم ملی هندبال با خوشحالی از حضور وزیر ورزش، قول جنگیدن داد: «تبریک می‌گویم، جنابعالی امروز وزیر ورزش شدید و خوشحالم که فردی از خانواده هندبال در این پست حضور دارد. ما در گروه مرگ هستیم و مسلماً برای مدال به بازی‌های آسیایی نمی‌رویم، اما قول می‌دهم در هر بازی برای پیروزی بجنگیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی