صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

ثبت ۶ میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی در روزهای پایانی ماه صفر
مشهد - طی روزهای پایانی ماه صفر حدود ۶ میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی ثبت شد و خادمان و خادمیاران رضوی تمام تلاش خود را برای میزبانی شایسته از زائران به کار گرفتند.
در روزهای پایانی ماه صفر، حرم مطهر رضوی میزبان میلیون‌ها زائر بود و طبق آمار ارائه شده، در این ایام ۶ میلیون تشرف به ثبت رسید. در همین راستا با هدف ارائه خدمت شایسته به زائران، ۴۵ هزار نفر از خادمان و خادمیاران در شیفت‌های خدمتی مختلف فعال بودند تا میزبانی شایسته‌ای از زائران امام هشتم(ع) انجام شود.
طی این مدت علاوه بر خدمات ارائه شده در سطح شهر، حداکثر ظرفیت ممکن برای استراحت شبانه زائران در حرم مطهر نیز به کار گرفته شد و تعداد قابل توجهی از زوار علی بن موسی‌الرضا(ع) در این آستان، اسکان داده شدند. در این راستا با توجه به حجم بالای تشرف زوار از نقاط مختلف کشور و تمایل آنها به حضور تمام وقت در حریم حرم، علاوه بر پارکینگ‌های مفروش شده زیرگذر، رواق‌های زیرسطحی حرم مطهر نیز برای اسکان این زائران اختصاص یافت. طبق آمار اعلامی در این مدت ۱۸۰ هزار زائر در رواق‌های زیرسطحی و پارکینگ‌های تجهیز شده اسکان داده شدند.
به گزارش آستان قدس رضوی، میهمانسرای حضرت و موکب‌های حریم حرم نیز طی روزهای آخر ماه صفر یکی از پرحجم‌ترین زمان‌های خدمت‌رسانی خود را داشته است.

ممنوعیت خروج اتباع افغانستانی و پاکستانی از مرز چذابه
اهواز - فرماندار دشت آزادگان گفت: براساس آخرین تصمیمات اتخاذ‌شده اتباع افغانستانی و پاکستانی دیگر حق خروج از مرز چذابه را ندارند و باید از مرز مهران وارد عراق شوند.
رستم عیدی‌پور درباره علت تجمع اتباع افغانستانی و پاکستانی در پایانه مرزی چذابه، اظهار کرد: با توجه به اینکه ورود و خروج اتباع افغانستانی و پاکستانی از کشور به سمت عراق گروهی است، گاهی چند نفر از گروه در عراق می‌مانند و مابقی افراد گروه که برگشته‌اند در پایانه منتظر آنها می‌ماند.
وی با بیان اینکه همین عامل باعث تجمع تعداد زیادی از اتباع در پایانه شده است، افزود: اتباع پس از تکمیل گروه سوار اتوبوس شده و از پایانه چذابه راهی کشور خود می‌شوند.
فرماندار دشت آزادگان، گفت: مرتب در پایانه نظافت انجام می‌شود، اما شرایط به‌گونه‌ای است که به‌نظر می‌رسد نظافتی صورت نگرفته است.

استفاده رایگان دانش‌آموزان از مترو شیراز در مهرماه
شیراز- مهرماه امسال، مترو برای دانش‌آموزان در شیراز رایگان است.
 فرماندار شیراز گفت: هماهنگی لازم برای ساماندهی سرویس مدارس و استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی ‌برای دانش‌آموزان انجام شده است و در مهرماه امسال، برای تشویق دانش‌آموزان به استفاده از قطار شهری، مترو برای آنان در این شهر رایگان خواهد بود.
لطف‌الله شیبانی افزود: هماهنگی لازم برای ساماندهی سرویس مدارس و استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل عمومی‌ انجام شده است.

جبران ۱۰۰ درصدی هزینه‌ها در مراکز درمان ناباروری  خصوصی گیلان
رشت - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:  ۳ مرکز درمان ناباروری خصوصی گیلان با بیمه پایه قرارداد دارند و ۱۰۰ درصد متعهد به جبران هزینه‌ها هستند.
دکتر محمدتقی آشوبی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز تخصصی سطح دو درمان ناباروری در شرق و غرب گیلان تصریح کرد: ۶۱ مطب پزشکی در گیلان نیز برای مشارکت در ارائه خدمات جوانی جمعیت، با بیمه‌ها قرارداد دارند.
وی از راه‌اندازی یک مرکز فوق‌تخصصی سطح ۳ در مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) خبر داد و افزود: این مرکز با تأمین یک دستگاه سونوگرافی،  جذب دو کارشناس جنین‌شناس در آزمایشگاه و خرید یک دستگاه میکروسکوپ برای خدمات‌رسانی به زوج‌های نابارور راه‌اندازی شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی