صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

رئیس جمهور از تلاش مسئولان برای ایمن‌سازی جاده‌های خراسان رضوی تقدیر کرد

بهسازی راه زائران امام‌رضا (ع)

مشهد - رئیس جمهور در سفر جمعه گذشته خود به مشهد در جمع مدیران خراسان رضوی از بهسازی جاده‌های این استان قدردانی کرد، طرحی که به مطالبه مهم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تبدیل و دغدغه چندین ساله مسئولان این خطه شده بود.
 به گزارش استانداری خراسان رضوی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مدیران استانی گفت: اجرای هزار و ۲۰۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در حدود یکسال، اقدام بزرگی است که جای تشکر دارد.
 همچنین استاندار خراسان رضوی در این دیدار اظهار داشت: بیش از ۸۵ درصد زائران در دهه آخر صفر امسال از جاده‌های خراسان رضوی به مشهد آمدند و ساماندهی راه‌های زمینی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 یعقوبعلی نظری ادامه داد: باتوجه به فرسودگی راه‌های استان خراسان رضوی، یک اقدام تحولی در این حوزه برنامه‌ریزی شد و هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت شد.
 وی خاطرنشان کرد: به دنبال ادامه این حرکت تحولی برای بهسازی راه‌های استان هستیم چرا که در این حوزه عقب ماندگی‌های قبلی را باید با سرعت بیشتری جبران کند.
 استاندار خراسان رضوی توضیح داد: این موضوع مصوبه سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی بود و حوزه عمرانی همه تلاش خود را به کار گرفت تا با یک حرکت رو به جلو، کاری جهادی را رقم بزند.
هدفگذاری برای روکش آسفالت سه هزار کیلومتر جاده
 نظری تلاش حوزه عمرانی استان و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در این زمینه ارزشمند خواند و گفت: هدف‌گذاری انجام شده این است که تا سه هزار کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت و لکه‌گیری شود تا میانگین کیفیت راه‌های خراسان رضوی رشد قابل توجهی داشته باشد.
راهداری خراسان رضوی پارسال اعلام کرد که ۷۰ درصد راه‌های استان نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.
مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز اعلام کرده بود که بخش عمده‌ای از شکایات روزانه مردم در تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری، مربوط به وضعیت نامناسب آسفالت راه‌های استان بوده است.
پس از سفر فروردین ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به خراسان رضوی و با توجه به اولویت ترمیم راه‌های استان در بعد محلی و ملی، بخشی از مصوبات سفر به ترمیم راه‌های اصلی خراسان رضوی اختصاص یافت.
به گزارش ایرنا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در مجموع امسال و پارسال هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان لکه‌گیری و روکش آسفالت شده است.
جعفر شهامت افزود: نصب ۱۲ هزار تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی، تأمین روشنایی ۵۰ نقطه از راه‌های استان و خط کشی سه هزار کیلومتر و تأمین روشنایی طولی ۲۸ کیلومتر از راه‌های استان در راستای ایمن‌سازی راه‌ها صورت گرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی