صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و یک - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

لیگ قهرمانان آسیا از امروز آغاز می‌شود

نساجی و سپاهان برای هواداران سوغاتی می آورند؟

حامد جیرودی
روزنامه‌نگار

لیگ قهرمانان آسیا از امروز دوباره آغاز
می‌شود. رقابت‌هایی که در سال ۲۰۰۲ در نتیجه ادغام بین جام باشگاه‌های آسیا، جام برندگان جام آسیا و سوپر جام آسیا تغییر نام داد و نام فعلی خود را به خود گرفت. مسابقاتی که در شکل فعلی اش، قهرمانی از فوتبال ایران را به خود ندیده و تنها یک بار سپاهان در سال 2007 و دو بار هم پرسپولیس در سال‌های 2018 و 2020 به فینال آن راه یافته و نایب قهرمان شده‌اند. آخرین باری که یک تیم باشگاهی فوتبال ایران به قهرمانی آسیا رسیده، مربوط به قهرمانی پاس بوده که در فصل 93-1992 عنوان نخست جام باشگاه‌های آسیا را از آن خود کرد و حالا بیش از 30 سال است که تیم‌های ایرانی در حسرت بالا بردن جام در آسیا مانده‌اند؛ اتفاقی که فوتبالدوستان ایرانی امیدوارند تا هر چه زودتر رخ دهد. هر چند که با ستاره‌های گرانقیمت و مطرحی که تیم‌های عربی، به خصوص باشگاه‌های عربستانی به خدمت گرفته‌اند، رسیدن به عنوان قهرمانی بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد. نکته مهمی که در خصوص مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد، حضور بازیکنان بزرگ فوتبال جهان، از جمله کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، نیمار، سادیو مانه و دیگر فوتبالیست‌های سرشناس در آن است که این فصل از لیگ قهرمانان آسیا را کاملاً با گذشته متمایز کرده است.
بازیکنانی که اتفاقاً تیم‌های آنها با نمایندگان فوتبال ایران همگروه هستند و قرار است با تیم‌هایشان به کشورمان هم سفر کنند که این موضوع برای علاقه مندان به فوتبال ایران نیز بسیار جذاب است.
پرسپولیس، سپاهان و نساجی، سه تیم ایرانی هستند که در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. البته تراکتور هم در مرحله پلی آف این رقابت‌ها حضور داشت که در تبریز برابر الشارجه امارات شکست خورد و به مرحله گروهی نرسید. استقلال هم که با دو قهرمانی و دو بار حضور در فینال جام باشگاه‌های آسیا، پرافتخارترین تیم ایران در قاره کهن به شمار می‌رود، در این فصل نیز، نتوانست مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد تا فرصتی خوب برای این تیم و فوتبال ایران از دست برود. با این حال، امیدواریم دیگر نمایندگان ایران، بازی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارند و نساجی و سپاهان که در خارج از خانه بازی دارند، با برد سوغاتی‌های خوبی را به ایران بیاورند.

جستجو
آرشیو تاریخی