فضای مجازی

دهشت‌افکنی و تروریسم
مجید تفرشی تاریخ‌نگار با اشاره به مصاحبه بی‌بی‌سی فارسی با عناصر گروهک تروریستی پژاک در توئیتر خود نوشته: «رپرتاژآگهی در ظاهر مصاحبه مفصل تصویری ژیارگل خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی با رهبر گروه تروریستی مسلح پژاک، مصداق بارز ترویج خشونت، دهشت‌افکنی و تروریسم و ضمناً ناقض آشکار و صریح قانون ضدتروریسم در بریتانیا در منع تبلیغ، تشویق و شکوهمند‌سازی تروریسم و گروه‌های تروریستی است. آفکام اگر واقعاً بود، مانع تبلیغ تروریسم توسط بی‌بی‌سی فارسی می‌شد و برخورد می‌کرد.
 

 نگاه یک خبرنگار به سریال عاشورا
زهرا چخماقی مجری تلویزیون و خبرنگار در توئیتی به سریال «عاشورا» اشاره کرده و در این باره نوشته: «آرامش سریال عاشورا، بازی‌های طبیعی، فضا‌سازی دهه 60، خاطرات اون روزها، کارگردانی عالی یک قصه واقعی، چه شهیدانی، چه قهرمان‌ها، مردان بی‌ادعا، تو اون روزها، ای وای از اون روزها.»
 

مراسم کهن عزاداری سنج و دمام
محسن شریفیان نوازنده نی‌انبان، در صفحه اینستاگرامش با انتشار ویدیویی به مراسم شب دمام که بخشی از مراسم عزاداری بوشهری‌ها است، اشاره کرده و در این باره نوشته: «کهن بندر بوشهر در طول تاریخ، میعادگاه و مأمن مردمان بسیاری از قوم، قبیله و ادیان گوناگون بوده است که آزادانه و در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند. مراسم سنج و دمام نیز، یادگاری از بردگان آزادشده آفریقایی است که روزگاری بوشهر برایشان وطن شد. در کوی شنبدی و همزمان با آیین رونمایی از کتاب «موسم شور و نوا؛ شرحی بر زندگی و آثار زنده‌یاد محمد شریفیان» و با شرکت 9 گروه نوازنده که به صورت رسمی در این برنامه شرکت کردند، بزرگترین اجتماع سنج و دمام ایران در بندر بوشهر رقم خورد.
 

 اگر ایرانی بود، همه مسخره می‌کردند
صفحه توئیتر مهندس خبرنگار اشاره داشته به یک تصادف در یکی از خیابان‌های شهر تهران و نقدهایی که به محصولات ایرانی است. او در این باره نوشته: «یه تویوتا با سرعت 20 کیلومتر تو یه کوچه چپ کرده، همه دارن راننده رو که یک زن بوده، مسخره می‌کنن. اگر ماشین ایرانی بود الان داشتن همه محصولات ایرانی رو مسخره می‌کردن.»
 

تبار شعر نو فارسی به کجا می‌رسد؟
حمیدرضا شکار سری، از انتشار کتاب «کمی از آن همه تازگی» خبر داده و در صفحه اینستاگرامش نوشته، این کتاب از سوی نشر کانون اندیشه جوان منتشر شده است.« در این کتاب سعی کرده‌ام به سؤالات زیر پاسخ بدهم: شعر چیست و چه مختصاتی دارد؟
تبار شعر نوی فارسی به کجا می‌رسد؟ تفاوت‌ها و اشتراکات شعر نو و سنتی در چیست؟ بزرگان شعر نو چه کسانی هستند و چرا بزرگ خوانده شده‌اند؟ جریان شعر نو کدامند و چه خصوصیاتی دارند؟...»


ویروس جدید و توقف کار
مسعود ده‌نمکی تصویری از پشت‌صحنه سریال رستگاری را منتشر کرده که در کنار عوامل کار است و در این باره نوشته: «بعد از چند ماه کار سخت ویروس جدید تک‌تک بچه‌ها را درگیر و زمینگیر می‌کند؛ به سختی کرونا نیست اما توان آدم را می‌گیرد. خدا به همه همکاران سلامتی بدهد تا کار به سرانجام برسد.»


سلبریتی‌ها نگرانند مبادا از مد‌ه‌های سیاسی عقب بمانند
سیدعلی موسوی از سلبریتی‌ها گفته و دراین باره نوشته: «سلبریتی‌های ایرانی، فکر می‌کنند فعالیت سیاسی هم مانند خریدن کت «جورجیو آرمانی»، براساس مد انجام می‌شود. هنگام انتخاب‌های سیاسی که می‌شود، نگاه می‌کنند ببینند شمال‌شهری‌ها کدام طرف ایستاده‌اند یا آن طرف ندا جناب و حسین باستانی چه می‌گویند تا مبادا از مده‌های سیاسی عقب بمانند.»


جعلیات در شعر فارسی
صفحه منتسب به دکتر شفیعی کدکنی، مطلبی بازنشر کرده که به جعلیات اشعار فارسی اشاره داشته. شعری که گوینده به اشتباه به صائب تبریزی نسبت می‌دهد و او را سراینده این شعر عنوان می‌کند. در این باره نوشته شده: « # جعلیات. این بیت از صائب نیست. اصالت و توجه به اصالت متن و صحت انتساب، رکن بنیادین کار فرهنگی است. از منتشرکنندگان (خادمان فرهنگ) جعلیات ادبی سپاسگزاریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی