مأموریت ویژه رئیس‌جمهور به سرپرست وزارت ورزش

احداث مجموعه ورزشی در شأن قهرمانان ایران

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور روز دوشنبه با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان برگزار شد و در این مراسم رئیس‌جمهور مأموریت ویژه‌ای را به کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان داد. رئیس‌جمهور در این مراسم دستور داد که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان مقدمات ساخت یک ورزشگاه جدید در تهران فراهم شود. سیدابراهیم رئیسی در این‌باره عنوان کرد: «باید ورزشگاهی در شأن مردم و قهرمانان ایران در تهران ساخته شود و من با ساخت ورزشگاهی جامع کاملاً موافق هستم و معتقد هستم باید این را دنبال کرد. هرچند ساخت این ورزشگاه هزینه زیادی دارد اما این کار سرمایه‌گذاری است.»
کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایرنا درباره جزئیات پروژه عظیم ساخت ورزشگاه بزرگ در تهران بیان داشت: «طبق نشست‌هایی که برگزار کردیم، قرار بر این شد در مرحله اول زمینی به مساحت ۲۰ تا ۳۰ هکتار در نقاط مختلف تهران توسط مشاوران و کارشناسان بررسی شود و بهترین مکان به لحاظ دسترسی، فرودگاهی و هتل مدنظر قرار بگیرد. به محض اینکه این مکان توسط متخصصان امر شناسایی شود با استفاده از نقطه نظرات پیشکسوتان، مسئولان فدراسیون‌ها و مشاوران، سعی می‌کنیم مجموعه‌ای کامل به عنوان یادگار این دولت برای نظام جمهوری اسلامی و ورزش کشورمان ساخته شود.»
او افزود: «البته کار بسیار بزرگی است و می‌طلبد همه ارکان دولت به کمک مجموعه ورزش کشور بیایند. رئیس جمهور در حضور دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید زیادی به تأمین بودجه داشتند و البته از ظرفیت‌های بخش خصوصی هم در این رابطه استفاده خواهیم کرد تا ساخت مجموعه‌ای درخور شأن ملت ایران آغاز شود. با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد، شرایط شروع کار را فراهم می‌کنیم و در فازهای مختلف نسبت به راه‌اندازی آن اقدام خواهد شد. در این مجموعه علاوه بر اینکه یک ورزشگاه خاص فوتبال خواهیم داشت مجموعه سالن‌های تمرینی و مسابقات برای رشته‌های مختلف ورزشی نیز احداث خواهد شد. یک مجموعه ورزشی در شأن ملت و قهرمانان ایران احداث می شود.»
جستجو
آرشیو تاریخی