رئیس جمهور در بازدید از مرکز مبارزه با فساد در ریاست جمهوری:

خط قرمز در مبارزه با فساد وجود ندارد

آیت‌الله رئیسی: در گذشته بعضاً در مبارزه با فساد خط قرمزهایی وجود داشت و بعضی مسئولین می‌گفتند فلان شخص خط قرمز ماست و نباید به آن نزدیک شوید

رئیس جمهور روز گذشته با حضور از پیش اعلام نشده در مرکز شبانه‌روزی مبارزه با مفاسد نهاد ریاست جمهوری، از سامانه 2777 این مرکز بازدید کرد و در جریان نحوه اخذ و پیگیری گزارشات مردمی در زمینه مبارزه فساد قرار گرفت.
آیت‌الله رئیسی طی سخنانی در جمع مدیران و کارشناسان این مرکز گفت: فسادستیزی پیمان نانوشته میان این دولت و مردم است، لذا اولین کسانی که باید در زمینه مبارزه با فساد پیشرو و پیش‌قدم باشند، دولتمردان هستند. وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت پرهیز از عادی‌انگاری فساد در هر سطح و مقداری، اولین گام در ایجاد امیدواری میان مردم در زمینه مبارزه با فساد را داشتن گوش شنوا برای شنیدن گزارشات مردمی از سوی دولت دانست و تصریح کرد: اصلاح امور و ایجاد تحول در گرو سلامت نظام اداری کشور است و اگر نظام اداری ما عاری از فساد نباشد، اصلاح امور مردم نیز با اختلال مواجه خواهد شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه در گذشته بعضاً در مبارزه با فساد خط قرمزهایی وجود داشت و بعضی مسئولین می‌گفتند فلان شخص خط قرمز ما است و نباید به آن نزدیک شوید، اضافه کرد: شما دیدید که ما در قوه قضائیه این خط قرمزها را برهم زدیم و گفتیم خط قرمز ما منافع ملی است و با مفسد، ولو در اندرونی افراد دارای مسئولیت و نفوذ باید برخورد شود و برخورد شد. در دولت هم مقرر کردیم اولاً سرچشمه فساد کور شود، ثانیاً اگر هم تخلف یا فسادی رخ داد، خود دولت در برخورد، پیشرو و پیش‌قدم باشد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه در معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی وزارت اطلاعات در این دو سال، موارد مهمی کشف و برخورد و عوامل آن به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، یکی از شروط اصلی خود در انتخاب اعضای دولت اعم از وزرا و استانداران را برخورداری آنها از روحیه فسادستیزی دانست و گفت: قطعاً اگر کسی روحیه فسادستیزی نداشته باشد و نسبت به وقوع فساد بی‌تفاوت باشد، در همکاری او با دولت تجدیدنظر صورت خواهد گرفت. رئیس جمهور گفت: اعلام مصادیق فساد در جامعه بدون برخورد یا بیان نتایج پیگیری، از اشکالات اساسی و آسیب‌های امر مبارزه با فساد است و موجب ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم خواهد شد.

نباید اجازه داد آموزه‌های انقلاب دچار عقب‌گرد شود
 رئیس جمهورهمچنین در جلسه چهارشنبه گذشته هیأت دولت، گفت: همانگونه که خداوند تأکید می‌کند که امت پیامبر نباید از آموزه‌های عملی و اخلاقی ایشان عقب‌گرد داشته باشد، ما نیز نباید اجازه دهیم آموزه‌های تمدن‌ساز انقلاب اسلامی که امام راحل بنیان‌ گذاشت و توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی دنبال می‌شود، عقب‌گرد صورت گیرد.
آیت‌الله رئیسی افزود: امروز دشمن در حال تبدیل ضد ارزش‌ها به ارزش و تطهیر افراد فاسدی چون خاندان پهلوی و متهم کردن کسانی است که تمام وجودشان را برای اعتلای انقلاب اسلامی فدا کردند؛ مناسبت‌هایی همچون سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام باید ما را وادار به تفکر در این زمینه و محاسبه و مراقبه کند.
گفتنی است در این جلسه، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی با اشاره به شائبه‌های مطرح شده در روزهای اخیر درباره مشاهده آلودگی در انبارهای نگهداری نهاده‌های دامی در همدان گفت: این محموله سه بار از سوی اداره دامپزشکی مورد آزمایش قرار گرفت و علاوه بر آن، یک نمونه هم از سوی دادگستری استان برای آزمایشگاه به مرجع استاندارد استان اصفهان ارسال شد که نتیجه همه آزمایش‌ها حاکی از فقدان آلودگی بود و فقط در یکی از سیلوها وجود قارچ بیش از حد مجاز مشاهده شد که محصول آن سیلو نیز با انجام فرایندهای لازم قابل استفاده در تهیه خوراک دام خواهد بود.
رئیس جمهور ضمن قدردانی از پیگیری‌های صورت گرفته، بر ضرورت شفاف‌سازی دقیق، جامع و بهنگام نسبت به شائبه‌آفرینی‌ها تأکید و تصریح کرد: در استان‌ها همه مسائل در حوزه اجرا، باید با هماهنگی استاندار به عنوان نماینده عالی و تام‌الاختیار دولت پیگیری شود. استانداران وظیفه دارند به مسائل و مشکلات همه بخش‌های اجرایی مستقر در استان نظارت و اشراف داشته و آنها را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی