دیگه‌چه‌خبر؟

دعوای براندازها در ژانر جدید!
 خبر اول اینکه، براندازهایی که روزی می‌خواستند تحت لوای چیزی به نام منشور، به اصطلاح دور هم جمع شوند و نمایش وحدت و ائتلاف اجرا کنند، هر روز بهانه تازه‌ای برای حمله کردن به هم پیدا می‌کنند. در تازه‌ترین مورد، علی ابراهیم‌زاده، از نزدیکان مسیح علینژاد، به طرفداران رضا پهلوی‌ حمله کرد و گفت که این «فرقه» می‌خواهد مردم را به اعماق تاریخ برگرداند! وی که البته میان براندازان هم عنصر بشدت بدنامی است، گفت: «پهلوی‌ها تبدیل به یک فرقه شدند، فرقه‌ای که به هیچ صراطی مستقیم نمی‌شوند و هیچ تطابقی با گفتمان‌های امروزی قرن 21 ندارند. از اعماق تاریخ آمدند و می‌خواهند ما را به 60-50 سال قبل برگردانند.» سخن این فرد به تاریخ و نسبت پهلوی‌ها با آن، به نابودی نظام سلطنت در ایران اشاره دارد که به دنبال انقلاب شکوهمند اسلامی به وقوع پیوست و طی آن، مردم، رژیم سلطنتی را برای همیشه به تاریخ، یعنی جایی که به آن تعلق دارد، سپردند.
 
خشم شبکه‌های بیگانه از دیدار مردم بلوچ با رهبرانقلاب
 خبر دیگر اینکه، دیدار هزاران نفر از مردم استان سیستان و بلوچستان با رهبرانقلاب، در عین حال که نشان دهنده پیوند و الفت آنان با جمهوری اسلامی ایران بود، به همان اندازه خشم و عصبانیت شبکه‌های فارسی زبان خارجی را به همراه داشت. شدت این خشم به حدی بود که آنان را به آشفتگی روانی و هذیان گفتاری واداشت، تا جایی که بیشترین توهین‌ها را خطاب به مردم بلوچ ابراز کردند. یک زن به اصطلاح فعال بلوچ در مصاحبه با اینترنشنال دراین‌باره ادعا کرد: «یک عده با ریش و سبیل، لباس مردم سیستان را پوشیدند!» در همین برنامه، محمد نوری زاد، عنصر ضدانقلاب شناخته شده نیز در توهینی آشکار به مردم بلوچ و چهره‌های حاضر در دیدار با رهبر انقلاب، مدعی شد: «اینها کارگران سیستانی‌اند، آب و برق و نان ندارند، چیزی به آنان می‌دهند و آنان را به آنجا می‌برند.» در میان همه این توهین‌ها، عجیب‌تر از همه، توهینی بود که یک فرد بلوچ به قوم خود کرده بود. این فرد در شبکه بهایی منوتو ادعا کرد: «در بلوچستان با چند میلیون جمعیت، می‌توانید یک درصد را در لباس آخوند و بلوچ و رانت و سپاه پیدا کنید. کسی که لباس بلوچی دارد، حتماً بلوچی نیست، کما اینکه کسی که ریش دارد، حتماً آخوند نیست.» این خشم و به همراه آن، توهین بی‌سابقه به قوم بلوچ که پیوندی تاریخی با ایران و پیوندی عمیق با جمهوری اسلامی ایران دارند، نشان‌دهنده اثرگذاری و معنابخشی دیدار اخیر آنان با رهبر انقلاب است؛ دیداری که همه نقشه‌های ضدانقلاب برای القای شکاف میان این مردم و نظام را نقش برآب کرد.
 
حزب‌اللهی قلابی
برانداز  از کار درآمد
 دست آخر اینکه، فردی که قصد داشت با انتشار ویدیوهای خاص با چهره مذهبی و حزب اللهی، تصویر مخدوشی از متدینین ارائه کند، برانداز از کار درآمد. به تازگی فردی با انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، آن هم از شهر کربلا، مدعی شده بود که شرایط برای ازدواج با دختران سوری فراهم است تا از این طریق، نسل شیعه افزایش یابد. وی برای صحت‌بخشی به ادعاهای خود، حتی گفته بود که سفارت ایران در عراق به راحتی به این زنان پاسپورت ایرانی می‌دهد. هرچند از همان ابتدا و با اندکی تعقل، می‌شد دروغ بودن این ادعاها را دریافت، اما به تازگی مشخص شده است که این فرد، از مرتبطین قدیمی مسیح علینژاد بوده و از سه سال قبل، فیلم‌های خاص و با انگیزه‌های خاص را برای این عنصر ضدانقلاب تهیه و ارسال می‌کرده است. به نظر می‌رسد برنامه اخیر نیز بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر علینژاد برای خدشه وارد کردن به چهره تشیع و ایرانیان بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی