صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

بنگاه

نگاهی به اقدامات گسترده سازمان آتش‌نشانی اصفهان در راستای بهینه‌سازی تجهیزات و خدمات
ظرفیت اصفهان برای تبدیل شدن به برند ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی
فعالیت‌های گسترده مدیریت شهری اصفهان به منظور افزایش توان خود در خدمات‌رسانی هنگام وقوع حادثه و برقراری ایمنی در شهر مؤید این نکته است که برندسازی آتش‌نشانی اصفهان در سطح کشور رویکردی آرمانی نیست و می‌توان بزودی شاهد تحقق آن بود.
 به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به عنوان یکی از سازمان‌های کارآمد در کل کشور شناخته می‌شود. این سازمان توانسته است با مدیریت مناسب، دانش و تجربه بالا و همچنین به روزرسانی تجهیزات و امکانات خود در حوزه ایمنی، عملکردی قابل ملاحظه داشته و این امکان را داشته باشد که در وقوع حوادث ضمن پوشش شهر اصفهان و دیگر شهرهای استان، یاری رسان دیگر شهرها نیز باشد.
به روزرسانی تجهیزات و افزایش امکانات ایمنی
دستاوردها و اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در طول یک سال با بهره‌برداری از امکانات و تجهیزات نو، رونمایی از خدمات جدید، برگزاری مانورها و حضور در نمایشگاه جامع مدیریت شهری قابل ارزیابی است. به عنوان مثال افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان گویای افزایش توانمندی‌ها و توان رقابت در سطوح بین‌المللی است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه علت‌یابی یکی از اقدامات بسیار مهم و ضروری در روند بررسی حریق است، می‌گوید: علت‌یابی حریق تاکنون با تلاش کارشناسان و متخصصان برجسته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به صورت دقیق انجام می‌شد.
ابراهیم مطلبی ادامه می‌دهد: به دلیل اهمیت علت‌یابی حریق بر آن شدیم تا نسبت به راه‌اندازی آزمایشگاه علت‌یابی حریق در اصفهان اقدام کنیم تا از این پس روند علت‌یابی علمی و دقیق‌تر از قبل انجام شود.او با بیان اینکه این طرح با مشارکت اساتید برجسته دانشگاه اصفهان انجام شده است، توضیح می‌دهد: خوشبختانه در حال حاضر آزمایشگاه علت‌یابی در اصفهان که نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا به شمار می‌رود، در حال فعالیت است.
او در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات این سازمان برای افزایش تجهیزات و امکانات خود ر راستای ارتقای کمی و کیفی ضریب ایمنی، توضیح می‌دهد: سازمان آتش‌نشانی اصفهان از سگ‌های تجسس استفاده می‌کند و در این راستا 4 قلاده سگ از نژادهای «مالینویز» و «ژرمن‌شپرد» در ایستگاه شماره ۱۰ آتش‌نشانی تحت آموزش قرار دارند امیدواریم بتوانیم از این سگ‌ها در حوادث، ریزش آوار و محبوس‌شدگی امدادخواهان استفاده کنیم.
ظرفیت اصفهان برای برند شدن در سطح ملی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از موتورسیکلت‌های مجهز اطفای حریق آتش‌نشانی به عنوان دیگر ظرفیت‌های اصفهان در حوزه ایمنی می‌گوید: موتور سیکلت‌های جدید این سازمان حامل 2 کپسول، یک دستگاه خاموش کننده (AFT) کوله پشتی و تجهیزات نجات و برش است و این موتورسیکلت‌های نجات می‌توانند در معابر باریک همچون بازارو یا در شرایط ترافیک مورد استفاده قرار گیرد تا هرچه سریع‌تر به محل حادثه برسیم.
او با اشاره به توانمندی این سازمان در ارتقای امکانات و توان منابع انسانی خود اضافه می‌کند: معتقدم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان می‌تواند در کشور برند باشد.

 

ضرب‌الاجل دادگستری خراسان‌شمالی  برای تأمین آب شرب جاجرم
بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: شرکت آب‌وفاضلاب استان باید تا یک ماه دیگر آب شرب شهروندان شهرستان جاجرم را تأمین کند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام رضا براتی‌زاده با اشاره به گزارش دادستان عمومی و انقلاب جاجرم در خصوص ضرورت رفع مشکلات، ساماندهی و ترمیم منابع تأمین و خطوط انتقال آب شرب این شهرستان از ورود و پیگیری دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از حقوق عامه خبر داد. وی اظهار کرد: سیلاب مخرب اردیبهشت‌ماه امسال خسارات متعددی به زیرساخت‌های این شهرستان از جمله منابع تأمین و خطوط انتقال آب از قنات تنگه گزی به مخزن شهر وارد کرد و حفر چند حلقه چاه به‌عنوان منابع جایگزین در دستور کار قرار گرفت اما این پیش‌بینی و اقدام نتوانست از لحاظ کمی و کیفی پاسخگوی نیاز این شهرستان باشد.
رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی بیان کرد: اکنون با هدررفت منابع تأمین اولیه آب حاصل از قنات تنگه گزی که در گذشته با دبی حدود ۶ لیتر در ثانیه پاسخگوی نیاز این شهرستان بود، انتظار می‌رود مسئولان مربوطه هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی و ترمیم خطوط انتقال آب اقدام کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی