صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

یزد، رکورددار افزایش دمای هوا در کشور

یزد- رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: این استان رکورددار افزایش دمای هوا در میان ۳۱ استان کشور در تابستان امسال بود.
«محمدرضا شیرغلامی» افزود: میانگین دمای هوای استان یزد در نیمه نخست شهریور امسال ۲.۹ درجه نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته است و این در حالیست که این عدد برای کل کشور ۱.۷ درجه بوده است و لذا یزد بیشترین افزایش دما را در میان ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داده است.
به گفته وی همین شرایط از ابتدای تابستان در استان حاکم بوده طوری‌که طی این مدت استان‌های یزد و کرمان با افزایش ۱.۵ درجه‌ای دما نسبت به شرایط نرمال، بیشترین افزایش دما را در میان استان‌ها داشته‌اند در حالی‌که میانگین افزایش دمای کشور طی این مدت ۱.۱ بوده است.
وی افزود: از سوی دیگر یزد طی این مدت، شب‌های بسیار نامطبوع و گرمی را پشت سر گذاشته است؛ دمای کمینه یا شبانگاهی استان ۳.۱ درجه افزایش داشته در حالی‌که دمای بیشینه یا روزانه آن ۲.۶ درجه افزایش نسبت به بلند مدت داشته است.
کارشناس اداره کل هواشناسی یزد افزود: علاوه بر افزایش دما، طی ۶ ماه گذشته منتهی به پایان مرداد ۱۴۰۲ بیشتر مناطق استان متأثر از خشکسالی شدید و بسیار شدید بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی