صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

جزئیات شیوه نوین مدیریت محدوده طرح ترافیک پایتخت اعلام شد
 دیگر نرخ ثابتی
برای ورود به محدوده نداریم
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره جزئیات شیوه نوین مدیریت محدوده طرح ترافیک پایتخت گفت: طول و مدت سفر ملاک عمل محاسبه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک جدید است.
مجتبی شفیعی با تأکید بر اینکه این روش جدید گامی اساسی برای عادلانه شدن اجرای طرح ترافیک است، گفت: طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیمی یک گام به جلو رفته به گونه‌ای که از حالت صفر و یک به شرایطی تغییر کرده که بر اساس آن شهروندان برای تردد باید وجهی پرداخت کنند و مبلغ پرداختی نیز به پارامترهایی همچون زمان اوج و غیر اوج ترافیک و معاینه فنی خودروها وابسته است.
وی با بیان اینکه در طرح جدید که ایده آن در شورای ترافیک پایتخت به تصویب رسیده، ما به سمت عادلانه شدن طرح ترافیک می‌رویم، اظهار کرد: البته هنوز این طرح اجرایی نشده؛ بلکه کلیات آن در شورای ترافیک تصویب شده است تا با یاری خداوند در نیمه دوم سال اقدامات اجرایی آن مهیا شود و برای سال آینده مبنای عمل قرار گیرد.
شفیعی تشریح کرد: طرح جدید بدین صورت است که میزان عوارض خودروها بر اساس طول و مدت سفر، سطح شلوغی معابر، سطح آلودگی هوا، نوع معاینه فنی و آلایندگی خودرو مشخص می‌شود، یعنی هرچقدر مدت و پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک داشته باشند باید عوارض بیشتری پرداخت کنند. دقت داشته باشید که برخی خودروها در محدوده طرح ترافیک فقط یک سفر دارند و رانندگان خودرو خود را پارک می‌کنند و ترددی ندارند. این نوع خودرو نباید به اندازه خودرویی که به صورت مدام در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کند، عوارض پرداخت کند.
وی با بیان اینکه منطق نرخ‌گذاری در این روش تغییر می‌کند و دیگر نرخ ثابتی برای ورود به محدوده وجود نخواهد داشت، افزود: نرخ عوارض برای شهروند عادی که مدام در حال تردد نباشد قطعاً کمتر از وضعیت موجود است، چراکه عموم شهروندان چندان ترددی در محدوده طرح ندارند، بلکه عموما خودروهای خود را پارک می‌کنند. معمولاً خودروهایی که در طرح ترافیک مدام تردد می‌کنند خودروهایی هستند که بیشتر آلودگی تولید می‌کنند، اما عوارضی که پرداخت می‌کنند، مساوی با سایر شهروندان است.
گفتنی است اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد.

421 هزار تومان تا یک میلیون تومان  قیمت لباس فرم مدارس
به گفته رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران، در تمام مناطق تهران، لباس فرم برای مقاطع اول تا سوم ابتدایی با گلدوزی ۴۲۱ تا ۴۶۵ هزار تومان و برای مقاطع چهارم تا ششم ۴۴۴ تا ۴۹۰ هزار تومان و برای دوره متوسطه از ۹۳۷ هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت خورده است.
به گزارش فارس، اکبر صدقی درباره قیمت تمام شده دوخت لباس فرم مدارس اظهار کرد: کسی حق فروش بالاتر از این ارقام را ندارد چرا که همه موارد و سود در این قیمت لحاظ شده تا هم به نفع تولیدکننده باشد و هم به نفع مصرف کننده.
وی یادآور شد: باید قیمت‌ها در معرض دید باشد، تا اولیا در جریان قرار بگیرند. قیمت بالاتر باید به اولیا عودت داده شود و به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اعلام نتایج نهایی کنکور
نیمه اول مهر ماه
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ در نیمه اول مهر ماه خبر داد و گفت: سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها از ۱۵ مهر به بعد آغاز خواهد شد.
به گزارش ایسنا، عبدالرسول پورعباس افزود: نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هفته دوم مهرماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و پس از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از نیمه مهر ماه می‌توانند دانشجویان جدیدالورد را ثبت نام کنند.

واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های هلال احمر در دسترس است
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی‌ جمعیت هلال احمر از توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌های این جمعیت در آستانه فصل سرما خبرداد.
به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا عسکری با اشاره به تأمین واکسن آنفلوانزا از سوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت: واکسن‌های موجود شامل واکسی گریپ، اینفلووک و فلوگارد است و در داروخانه شبانه‌روزی هلال احمر توزیع می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی