صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

مرور

خودروهای دودزا در محدوده طرح ترافیک با معاینه فنی خداحافظی کنند
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: از هجدهم شهریور اگر در محدوده طرح ترافیک خودروی دودزا و دارای نقص مشاهده شود، معاینه فنی‌اش توسط پلیس ابطال می‌شود.
 مالکی افزود: موتورسیکلت‌ها در تولید آلاینده‌ها سهم بالایی دارند اما شاهد مراجعه موتورها به مراکز معاینه فنی نیستیم. در سال گذشته از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلتی که مشمول معاینه فنی هستند، کمتر از ۵۰۰ دستگاه به مراکز مراجعه کردند و این آمار نشان می‌دهد که دارندگان موتورسیکلت قائل به مراجعه نیستند. در جلسات مشترک با پلیس تمهیدات لازم برای حل این معضل اندیشیده شده تا در گام نخست موتورسیکلت‌های پر پیمایش موظف به مراجعه شوند و سپس شهرداری، ستاد معاینه فنی و پلیس با جدیت موضوع را پیگیری کنند.

خط یک تراموا از میدان آزادی تا چهارراه تهرانپارس احداث می شود
شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برای فراهم‌کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره‌برداری خطوط تراموای تهران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و علیرضا زاکانی شهردار تهران در ستاد وزارت دفاع برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای با موضوع فراهم کردن زمینه مشارکت در تامین مالی، مطالعات مهندسی، احداث خط، تامین تجهیزات و ناوگان مربوط به احداث خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی- چهارراه تهرانپارس منعقد شد.

۲۰ هزار «ماما» کم داریم
مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به روند جذب حدود ۳۲۵۰ ماما در آزمون استخدامی جدید وزارت بهداشت، تأکید کرد: «طبق قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که به صراحت اعلام کرده به ازای هر دو مادر باردار، حداقل یک ماما فعال باشد، برآورد کرده‌ایم حدود ۱۲ هزار ماما در بخش درمان و حدود ۸ هزار ماما برای بخش بهداشتی نیاز داریم.» دکتر شهلا خسروی به ایسنا گفت: «در حال حاضر حدود ۲۱ هزار ماما در بخش درمان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و حدود ۲۲ هزار ماما در بخش بهداشت ذیل برنامه پزشک خانواده و نظام شبکه مشغول به کار هستند.»

جستجو
آرشیو تاریخی