صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

نایب رئیس شورای شهر تهران:

مقررات ایمنی کارگران پیگیری شده است

نظام نامه HSE (مقررات ایمنی کارکنان) تا یک ماه آینده از شهرداری به شورا ارسال می‌شود

هفته گذشته انفجار لوله بخار در مجتمع پردازش و دفع آراد کوه موجب جان‌باختن سه کارگر شد. مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند، در اولین واکنش رسمی به این حادثه، ترکیدگی لوله بخار در منطقه آراد کوه را علت حادثه اعلام و تأکید کرد که کارگران در مجتمع دفع زباله آراد کوه بر اثر انفجار لوله بخار و به دلیل حجم زیادی از بخار که از خط ۲ نیروگاه به سمت بیرون متصاعد شد، دچار سوختگی ناشی از بخار شدند و جان خود را از دست دادند.
حالا در اولین جلسه بعد از تعطیلات شورای شهر تهران که روز یکشنبه برگزار شد، فوت این سه کارگر در مجتمع پردازش و دفع زباله آرادکوه یکی از موضوعاتی بود که مطرح شد. نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز جلسه شورا در جمع خبرنگاران در این باره گفت: «این موضوع در حال بررسی فنی است و برای درگذشت یک کارگر در مترو نیز پیگیری‌ها ادامه دارد.»
هنوز گزارش رسمی از سوی شهرداری در این خصوص منتشر نشده است اما شواهد نشان می‌دهد بازهم به دلیل‌ عدم رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و نبود تجهیزات مناسب، کارگران فوت شده‌اند. هر چند پرویز سروری تأکید کرد: «هنوز نمی‌توان قضاوت کرد که قصور فنی انجام شده است.» اما آن چیزی که از اهمیت برخوردار است از دست رفتن جان انسان‌هایی است که با رعایت اصول ایمنی و وجود تجهیزات مناسب شانس زندگی داشتند.
دیروز، نایب رئیس شورا اعلام کرد: «موضوع ایمنی در شهرداری به طور جدی مورد توجه است.» و تأکید کرد: «موضوع HSE در این دوره مورد پیگیری قرار گرفته است، مناطق مسئولیت پیدا کرده‌اند و در حد سازمان مدیریت بحران به آن توجه شده است.» اما سؤال این است که اگر HSE و اصول ایمنی در نظر گرفته شده است و همه بر لزوم توجه به آن واقفند، چرا باید چنین حادثه‌هایی اتفاق بیفتد؟ این در حالی است که رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز طی تذکری در صحن شورا اعلام کرد: نظام نامه HSE (مقررات ایمنی کارکنان) تا یک ماه آینده از شهرداری به شورا ارسال می‌شود. مهدی پیرهادی در زمان تذکر خود درباره فوت این کارگران گفت: «عصر امروز (یکشنبه) سازمان پسماند گزارشی در این خصوص ارائه می‌دهد و ابعاد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.»
حالا باید دید این موضوع جدی پیگیری می‌شود یا بعد از چند وقت، دوباره خبر اتفاقی ناگوار برای کارگری، جنب و جوشی راه می‌اندازد و بعد....
جستجو
آرشیو تاریخی