صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هفت - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

اورهال قطارها و پله‌برقی‌ها در دستور کار شرکت مترو

حال مترو تا آغاز مهرماه بهتر می‌شود

اول مهرماه پله برقی خاموش نداریم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به تمهیدات مترو برای بازگشایی مدارس، گفت: به منظور افزایش آمادگی ناوگان متروی تهران برای ارائه خدمات حداکثری در مهرماه، اورهال قطارها و تأسیسات ایستگاه‌ها مانند پله‌های برقی در حال انجام است.
درستی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور که منجر به افزایش قابل ملاحظه مسافران مترو می‌شود، اورهال ۱۲ رام قطار انجام خواهد شد. در واقع بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا خردادماه اورهال ۶ رام قطار انجام شد و پس از آن تعمیرات اساسی ۶ رام قطار دیگر آغاز شد که این قطارها نیز تا پایان شهریورماه به ناوگان متروی تهران اضافه می‌شوند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به کاهش سر‌فاصله حرکت قطارها در ساعات پیک، تصریح کرد: سعی می‌کنیم به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که در صورت استقبال مسافرین با اعزام‌های فوق‌العاده به صورت موقت سر‌فاصله را کاهش دهیم؛ اما زیرساخت‌ها اجازه نمی‌دهد که به صورت دائم سرفاصله قطارها در خطوط کاهش پیدا کند. وی با اشاره به اینکه پله‌های برقی جزو زیرساخت‌های کلیدی برای تردد مردم در مترو است، افزود: به منظور افزایش رفاه حال مسافران، از اواخر مردادماه اورهال اساسی پله‌برقی‌ها طبق برنامه‌ریزی در حال انجام است و سعی ما این است که در اول مهرماه پله برقی خاموش نداشته باشیم.
به گفته درستی، طبق تمهیدات شهردار تهران، «قرار است دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت رایگان از مترو استفاده کنند.» البته هنوز بازه زمانی آن مشخص نشده است.
جستجو
آرشیو تاریخی