صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

تمرین دوئل شمشیربازان در اصفهان
شمشیربازان سابر ملی‌پوش، با دوئل در ست لایت اصفهان فردا برای بازی‌های آسیایی به اردو برمی گردند. علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر که 3 مهرماه با شروع مسابقه انفرادی برای افتخارآفرینی دوباره در هانگژو روی آسیایی‌ها شمشیرمی کشند، امروز در مسابقه بین‌المللی یک روزه جام روزبه سرهنگ‌پور در اصفهان، دوئل می‌کنند. دوئل دستگرمی قبل از حضور در آخرین اردوی بازی‌های آسیایی با شمشیربازان عراق، ازبکستان، پاکستان و گرجستان؛ مسابقه‌ای که در سالن آکادمی روزبه سرهنگ‌پوراصفهان برگزار می‌شود. البته همه مزیت مسابقه ست لایت اصفهان به تدارکاتی بودن آن نیست و جایزه 4 هزار دلاری هم دارد که به ترتیب 2هزار، هزار و 500 دلار بین نفرات اول تا سوم مشترک تقسیم می‌شود؛ جایزه‌ای که هم حس رقابت را بالا می‌برد و هم کمی روحیه ملی‌پوشان را شارژ می‌کند. شمشیربازان سابر ایران با پایان این مسابقه از سه‌شنبه به اردو می‌آیند تا برای 6 روز آخرین تمرینات را زیر نظر امین قربانی سرمربی تیم انجام دهند. البته مسافران هانگژو تنها اردونشینان نیستند و احمد شهمیری و نیما زاهدی و چند شمشیرباز سابر جوان هم کنار مسافران تمرین می‌کنند.
قرار است طبق نتایج ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا، پاکدامن و رهبری درانفرادی بازی‌های آسیایی مسابقه دهند و باهر و فتوحی هم در مسابقه تیمی به جمع پاکدامن و رهبری اضافه می‌شوند.


جوکو یک قدم تا قهرمانی شماره 24
نواک جوکوویچ، مقتدرانه راهی فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا شد.
صربیناتور با برد شیرین مقابل بن شیلتون آمریکایی در نیمه‌نهایی، فینال را در آغوش گرفت تا حالا فقط یک گام با قهرمانی فاصله داشته باشد.
او که همین چندهفته قبل موفق به فتح مسترز سینسیناتی شده بود، حالا به دنبال یک قهرمانی دیگر است.
درحالی که پیش‌بینی می‌شد آلکاراس و جوکو فینال تنیس آزاد آمریکا را برگزار کنند، ستاره اسپانیایی با شکست 3-1 مقابل مدودف روس، ناباورانه از دور رقابت‌ها کنار رفت تا مدودف و صربیناتور را در فینال تنها بگذارد.
جوکوویچ با این برد به چهارمین پیروزی‌اش در نیمه‌نهایی یک فصل رسید تا رکورد جدیدی از خود به جای بگذارد. او حالا با حضور در 4 فینال متوالی، 2 قهرمانی بدست آورده است و پیش‌بینی می‌شود سومی را هم به نام خود ثبت کند.
دیدار نهایی این رقابت‌ها بامداد امروز برگزار خواهد شد.


تمرین برای رقابت‌های بدون تاریخ
تیم هندبال نوجوانان برای قهرمانی آسیای 2024 از 27 شهریور دربافق یزد اردو می‌زند. مهدی آزاد منجیری سرمربی تیم با غربال 130 بازیکن نوجوان درسه اردوی قبلی به 27 بازیکن رسیده که از دوشنبه هفته آینده همراه همکارانش برای هشت روز آنها را زیر نظر می‌گیرد.
 البته آزاد منجیری به گفته خودش هنوز درهای اردو را باز گذاشته: «رقابت‌های قهرمانی آسیایی نوجوانان سال آینده برگزار می‌شود و بنابراین یک سال فرصت داریم و از حالا نمی‌توانیم ترکیب اصلی تیم را ببندیم. هنوز در تیم ملی روی بازیکنان نوجوان باز است و شاید بازیکنان جدیدی از لیگ به اردو دعوت شوند.»
کنفدراسیون هندبال آسیا هنوز میزبان و تاریخ دقیق رقابت‌ها را تعیین نکرده است.
 

پاداش میلیونی برای طلایی‌های کشتی
فدراسیون کشتی پاداش نقدی مدال‌آوران در رقابت‌های قهرمانی جهان را اعلام کرد.این فدراسیون سال گذشته برای دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز جهانی به ترتیب 15، 10 و 5 میلیون تومان حقوق ماهانه به عنوان پاداش درنظر گرفت و اقدام به پرداخت آن کرد.
حال امسال نیز به منظور ایجاد انگیزه دوچندان بین ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی صربستان در حرکتی ابتکاری تصمیم گرفت در کنار افزایش دو برابری حقوق سالانه قهرمانان، پاداش‌های نقدی چند صد میلیونی نیز در نظر بگیرد که بلافاصله پس از کسب مدال، به آنها اختصاص خواهد یافت.
بر این اساس دارنده مدال طلا 500 میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهانه به مدت یک سال، به مبلغ 30 میلیون تومان در ماه، مدال نقره 200 میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهانه به مدت یک سال، به مبلغ 15 میلیون تومان در ماه، مدال برنز 100 میلیون تومان پس از بازگشت از مسابقات جهانی به همراه حقوق ماهانه به مدت یک سال، به مبلغ 10 میلیون تومان در ماه دریافت می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی