صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

واکنش سرمربی خاتون بم به گروه تیمش در باشگاه های آسیا

جعفری: قرعه سخت‌تر هم داریم؟

پریسا غفاری
خبرنگار

تیم فوتبال خاتون بم، به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات جام باشگاه‌های زنان آسیا با ۳ حریف سرسخت رقابت خواهد کرد. آخرین دوره این جام که از عمر آن سه دوره می‌گذرد و دوره چهارم آن از ۱۵ تا ۲۱ آبان ماه در دو گروه و به میزبانی دو کشور تایلند و ازبکستان برگزار خواهد شد. همچنین مطابق آنچه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است، از سال ۲۰۲۴، مسابقات آسیایی زنان در فرمت رسمی لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد شد.
مراسم قرعه‌کشی چهارمین دوره این جام در کوالالامپور مالزی برگزار شد و خاتون بم، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر زنان ایران با ۹ قهرمانی، 3 حریف خود را در مرحله گروهی این رقابت‌ها شناخت و به نوعی در گروه مرگ قرار گرفت. خاتون در مرحله گروهی با تیم‌های سیدنی استرالیا، هیوندای استیل کره‌جنوبی و نسف‌قارشی ازبکستان هم‌گروه شد و در گروه دیگر این رقابت‌ها هم تیم‌های اوراواردز ژاپن، هوالین چین‌تایپه، بانکوک تایلند و گوکولام کرالا هند، با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
شاگردان مرضیه جعفری در نخستین مسابقه خود که روز سه‌شنبه 15 آبان ماه برگزار می‌شود باید به مصاف قهرمان استرالیا یعنی تیم سیدنی بروند، این درحالی است که حدود دو هفته قبل تیم ملی زنان استرالیا موفق شد در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان در جمع چهار تیم برتر جام قرار بگیرد. اگرچه اسکواد اصلی تیم ملی استرالیا را بازیکنان لژیونر این تیم در سراسر اروپا تشکیل می‌دهند اما وینگر چپ این تیم یعنی کورتنی واین، از بازیکنان مؤثر همین تیم سیدنی است که در جام جهانی ۲۰۲۳ هم ۳ بار برای استرالیا در ترکیب اصلی به میدان رفت.
رقابت بعدی تیم ما روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه برابر هیوندا استیل‌ کره جنوبی برگزار خواهد شد. این تیم از ۱۹۹۳ یعنی ۳۰ سال قبل تشکیل شده است و از سال ۲۰۱۳، به مدت ۱۰ سال متوالی قهرمان لیگ کره جنوبی شده است. سومین و آخرین نبرد شاگردان مرضیه جعفری در جام باشگاه‌های زنان آسیا یکشنبه ۲۱ آبان برابر تیم نسف قارشی ازبکستان انجام خواهد شد. رقیبی که شاید نسبت به دو تیم دیگر، حریف آسان‌تری برای خاتون به شمار بیاید اما این تیم با بهره بردن از امتیاز میزبانی مسابقات می‌تواند برای خاتون دردسرساز شود. هر سه دیدار در استادیوم مرکزی شهر قارشی انجام می‌شود.
مرضیه جعفری بعد از شنیدن نام حریفان تیمش در این جام با لبخندی تلخ گفت: «دیگر نمی‌دانم چه بگویم گروهی سخت‌تر هم مگر هست؟ نمایندگان استرالیا و کره جنوبی بازیکنانی دارند که در جام جهانی بازی کرده‌اند ولی ما هنوز در جدال حضور بازیکنان ملی پوش در اردوی بم یا ملی هستیم. من نمی‌خواهم تیم ملی ضرر کند و به همین دلیل درخواست اردوی مشترک دادیم که هنوزجواب آن داده نشده است.امیدواریم بتوانیم در آسیا، نماینده خوبی برای ایران باشیم، ولی مطمئن هستم صعود از این گروه سخت و دشوار است.»

جستجو
آرشیو تاریخی