صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

هیچ کلاسی در خوزستان
بدون معلم نمی ماند
 ایران زمین- دانش‌آموزان خوزستانی به‌خصوص کلاس‌اولی‌ها مهرماه امسال بدون معلم نخواهند ماند.
«مسعود حمیدی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اعلام این خبر گفت: امسال با مجوزی که برای پرداخت اضافه‌کاری معلمان در مقطع متوسطه در نظر گرفته شده، برای تأمین معلم در این مقطع قطعاً مشکلی نداریم اما در ابتدایی کمبودهایی داریم که در حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم.
حمیدی‌نژاد با اشاره به آغاز طرح مهر از ابتدای خردادماه، افزود: سال گذشته نواقصی از جمله صدور ابلاغ‌ همکاران فرهنگی و کتاب‌های درسی وجود داشت اما امسال تلاش شده که همه این مسائل پیش از مهرماه رفع شود.
وی با بیان اینکه در تأمین کتاب‌های درسی به هیچ‌وجه کمبودی نداریم، گفت: امسال نمی‌خواستیم مسائل سال گذشته رقم بخورد، بنابراین توزیع کتاب‌های درسی را زودتر آغاز کرده‌ایم و تقریباً بیش از ۷۰ درصد کتاب‌ها توزیع شده است.
وی گفت: تاکنون حدود ۹۹ هزار کلاس‌اولی در استان خوزستان ثبت‌نام کرده‌اند. سال گذشته این آمار، حدود ۱۱۳ هزار نفر با احتساب پیش‌دبستانی‌ها بود. دانش‌آموزان عشایری را نیز داریم که باید از کوچ بازگردند.

صدور شناسنامه برای
باغ‌های استان اردبیل
اردبیل - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات استان با هدف ارتقای استاندارد و سلامت محصولات تولیدی کشاورزان و باغداران خبر داد.
رحیم یوسفی گفت: پایش لحظه‌ای و رصد مستمر وضعیت باغات و تولیدات باغداران و کشاورزان از نظر استفاده از انواع سموم و کود‌های کشاورزی و میزان تولید از اهداف اجرای این طرح است تا شرایط برای مدیریت تولید، حمل و نقل، فراوری محصول، کمک به بازاررسانی فراهم شود.
وی یکی از اهداف اصلی این طرح را عرضه محصول سالم به دست مصرف کننده عنوان کرد و گفت: با ارائه شناسنامه باغات، وجود هرگونه بیماری‌های قرنطینه ای، آلودگی‌های محیطی، باقیمانده سموم و فلزات سنگین مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد تا از بروز هر گونه مشکلی در روند عرضه و صادرات محصولات کشاورزان و باغداران جلوگیری شود.

اقامت ۳۵۸هزار اتباع افغانستانی در فارس
 شیراز - مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس جمعیت فعلی اتباع بیگانه در فارس را بسیار بالا دانست و گفت: به دنبال این هستیم که ضمن عدم تمدید مجوز اقامت موقت آنها، این اتباع از استان طرد شوند.
به گزارش تسنیم، بهرنگ قربانی با تأکید بر اینکه در بحث اتباع خارجی، صرفاً با نگاه منفی ورود نشده است، اظهارداشت: فروشندگی از آن دسته مشاغلی‌ است که استفاده از نیروی کار اتباع بیگانه در آن، ممنوعیت قانونی دارد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس اضافه کرد: هدف این است که فرصت‌های شغلی که امکان حضور هم‌وطنان ایرانی در آنها وجود دارد، توسط اتباع بیگانه اشغال نشود و این موضوع را به جد دنبال می‌کنیم.
قربانی ادامه داد: البته تلاش این است که مانع نگاه صرفاً منفی نسبت‌ به حضور اتباع بیگانه شویم و به ظرفیت‌های اقتصادی هم که آنها می‌توانند ایجاد کنند توجه داشته باشیم، اما کارفرمایان در مشاغلی که متقاضی نیروی کار داخل برای آنها وجود دارد به‌هیچ وجه حق به‌کارگیری اتباع بیگانه را ندارند.
وی، جمعیت فعلی اتباع بیگانه در فارس را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: براساس آخرین آمار، درحال حاضر 358 هزار اتباع افغانستانی در فارس حضور دارند که از این تعداد حدود 120 هزار نفر طی دو سال گذشته وارد این استان شده‌اند.
 وی ادامه داد: با توجه به نارضایتی مردم نسبت‌به حضور اتباع بیگانه در فارس، تقاضای استان از وزارت کشور عدم تمدید مجوز اقامت موقت 120 هزار تبعه خارجی است که در دو سال گذشته وارد فارس شده‌اند.
 
البرز به 1000 مدرسه  جدید نیاز دارد
کرج - البرز از نظر سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور بوده و برای رهایی از مدارس متراکم و۲ نوبتی به یک هزار مدرسه جدید نیاز دارد.
«مجتبی عبداللهی»، استاندار البرز با اشاره به کثرت جمعیت دانش آموزی استان گفت: دراین زمینه شهرستان های کرج و فردیس که دارای متراکم ترین و مهاجرپذیرترین شهرهای کشورهستند، نیاز مبرم به افزایش سرانه های آموزشی دارند.
استاندار البرز گفت: انتظار می‌رود شهرداری ها از محل تعهدات خود در بخش های مختلف خدماتی، نسبت به تخصیص زمین مناسب برای ساخت مدارس و اماکن ورزشی اقدام کنند.
وی افزود: تلاش ما براین است تا پایان دولت سیزدهم ساخت ۲۰۰ مدرسه را به پایان برسانیم ولی با توجه به نیاز استان، باید این رقم را افزایش دهیم.
  وی با تأکید براینکه احداث چمن مصنوعی ورزشی در مدارس یکی از مهمترین اموری است که باید در کنار نهضت مدرسه سازی دنبال شود، گفت: راه اندازی مسابقات ورزشی محلی با استفاده از فضاهای ورزشی مدارس به ویژه در محله های کم برخوردار استان و ایجاد شور، نشاط و همبستگی بین اهالی، از جمله اهداف مهم اجتماعی در استان است.

جستجو
آرشیو تاریخی