صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

رنگرز: می‌خواهیم روی سکو برویم

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی و کشتی‌گیران حاضر در مسابقات قهرمانی جهان به فارس گفت: «شرایط کشتی‌‌گیران تیم ملی خوب است و مصدومیت جدی در بین کشتی‌گیران که منجر به عدم حضور در تمرینات شود، نداریم اما کار بسیار سختی را در مسابقات قهرمانی جهان خواهیم داشت.» او در خصوص کسب نتیجه در مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: «صریحاً باید بگویم که سال گذشته در مسابقات جهانی روسیه، بلاروس و کوبا حضور نداشتند، ضمن اینکه سال گذشته سال ماقبل المپیک هم نبود و پسوندی مبنی بر سهمیه المپیک را هم نداشت. با 30 امتیاز اختلاف چهارم شدیم. امسال طبیعتاً شرایط خیلی سخت‌تر از سال گذشته خواهد بود و تلاش من و همکارانم و تمهیداتی که فدراسیون کشتی برای تیم ملی دیده است، معطوف به این هستیم تا روی یکی از سکوهای سه‌گانه بایستیم. امیدوارم بتوانیم در بلگراد هر 6 سهمیه را از آن خود کنیم که کار بسیار دشواری است، اما با کسب حداکثر سهمیه‌های المپیک دل مردم عزیز کشورمان را شاد خواهیم کرد.» رنگرز درباره نفرات تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی هانگژو هم چنین نظر داد: «نفرات تیم ملی کشتی فرنگی برای بازی‌های آسیایی مشخص است اما به دلیل حساسیت‌های موجود برای تمرکز روی مسابقات جهانی به صورت رسمی بعد از مسابقات جهانی اعلام خواهد شد. نفرات تیم ملی مشخص است، کشتی‌گیران هم خودشان می‌دانند ولیکن چون می‌خواهیم با تمرکز کامل در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کنیم و هر اتفاقی ممکن است در رقابت‌های جهان رخ بدهد، اعلام اسامی را به بعد از مسابقات جهانی موکول کرده‌ایم.»
 
دختران پینگ‌پنگ در جمع 10 تیم برتر
تیم‌ملی تنیس روی میز دختران با دو پیروزی به جمع 10 تیم برتر مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت.تیم دختران که قبل از این موفق به شکست لائوس شده بود، در ادامه این مسابقات مغولستان را هم 3-0 شکست داد و به عنوان صدرنشین به جمع ده تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد.این تیم با ترکیب ندا شهسواری، شیما صفایی، فاطمه یاری و مهشید اشتری درمسابقات قهرمانی آسیا حضور دارد و برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا باید با یکی از تیم‌های چین یا قزاقستان دیدار کند.


اینچه درگاهی: درخواست
 لایسنس ژیمناست‌ها را می‌دهم

زهرا اینچه درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک، بعداز جلسه با دبیرکل کمیته ملی المپیک، امیدواراست لایسنس ملی‌پوشان را برای بازیهای آسیایی بگیرد. آن هم حالا که او معتقد است ژیمناست‌ها شانس مدال خوشرنگ را در هانگژو دارند. او می‌گوید: «من مایل هستم بچه‌هایی که از دوره ریاست خودم جزو اهداف ما برای مدال بودند، حمایت شوند و امروز روز به ثمر رسیدن است. انتخابات به دلیل تخلفات و مجمع غیرقانونی باطل است. این دوره بلاتکلیفی که ان شاءالله بزودی حل می‌شود و تصمیم گرفتم دور از حاشیه‌ها و‌ جنجال‌ها به کمیته‌ بیایم و گفتم درخواست لایسنس بچه‌ها را می‌دهم. امیدوارم نفرات اعزامی برای بار اول سکوی افتخار را برای ژیمناستیک ایران تعریف کنند. ما شانس مدال داریم، آن هم از نوع خوشرنگ.»


طلای گرندپری برگردن برخورداری

مهران برخورداری تکواندوکار وزن منفی 80 کیلوگرم تیم ملی، طلای گرندپری پاریس را بر گردن انداخت. او بعد ازمبارزاتی حساب‌شده و شکست حریفانی از کلمبیا، اردن، همچنین پیروزی و انتقام شکست مسابقات قهرمانی جهان مکزیک از پارک وو هیونگ قهرمان جهان، برد مقابل حریف امریکایی در نیمه‌نهایی، راهی دیدار نهایی شد. در فینال این مسابقات هم حریفی از یونان را به زانو درآورد تا بعد مهدی حاج‌موسایی دومین طلایی ما در شیاپ چانگ پاریس باشد.  متین رضایی، ملی‌پوش وزن منفی 68 کیلوگرم هم بعد از پیروزی مقابل حریفی از کره‌جنوبی در دور اول، در دور دوم مقابل حریف اردنی باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی