صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

امروز؛ استارت 12 تیم لیگ برتری هندبال

سپاهان جدید را ببینید

 فصل جدید لیگ برتر هندبال امروز با ۶ دیدار در شهرهای دهدشت، اراک، اصفهان، سبزوار و گچساران شروع می‌شود.
تیم نوین سپاهان دقیقه 90 به جمع تیم‌های لیگ برتری اضافه شد تا فصل جدید لیگ برتر هندبال 12 تیمی باشد. در واقع دو تیم نوین سپاهان و زاگرس اسلام‌آبادِ غرب که فصل قبل هم در لیگ برتر بودند، اما در مهلت مقرر اعلام آمادگی نکردند، تا اینکه نوین سپاهان به‌رغم اینکه گفته می‌شد در لیگ یک بازی می‌کند، بعداز قرعه کشی به درخواست باشگاه به جمع لیگ برتری‌ها اضافه شد.
البته این تنها قصه نبود و فولاد مبارکه سپاهان با تصمیمش برای حضور در لیگ با بازیکنان بومی و جوان شوک بزرگی به ملی‌پوشان وارد کرد. بویژه آنهایی که قرارداد دوساله با سپاهان داشتند.از یک طرف سقف قراردادها پایین آمد و به‌رغم پیشنهادات ملی‌پوشان برای قبول آن تردید پیدا کردند. یکی از آنها مجتبی حیدرپور کاپیتان تیم ملی هندبال بود که می‌گفت: «پیشنهادات در خور شأن ملی‌پوشان نیست، تیم‌ها ما را در حد بقیه بازیکنان می‌بینند.» البته شهداد مرتجی، سرمربی فصل قبل سپاهان نوین به جای وسلین وویوویچ روی نیمکت زردپوشان می‌نشیند.
 با این حساب بعید است تیم‌ها در هفته اول خیلی آماده باشند. طبق برنامه تیم فولاد مبارکه سپاهان قهرمان فصل قبل لیگ برتر هندبال که انگار زلزله 7 ریشتری درآن رخ داده، با بازیکنان جوان و بومی‌اش در هفته اول میهمان پرواز هوانیروز است. تیم نیروی زمینی شهید شاملی نایب قهرمان فصل قبل، امروز در اراک مقابل تیم آلومینیوم این شهر به میدان می‌رود.مس کرمان و سپاهان نوین تیم‌های سوم مشترک فصل قبل هم با شروع لیگ برتر به ترتیب به مصاف پیکان سبزوار و نفت و گاز گچساران می‌روند.
تیم‌های فرازبام خاییزدهدشت و آلومینیوم اراک دو تیمی هستند که دوباره به جمع لیگ برتری‌ها برگشته‌اند، تیم پلیمر خلیج فارس هم تازه‌وارد لیگ برتر به حساب می‌آید.
قرار است هفته اول و دوم لیگ برتر هندبال ۱۳ و ۱۸ شهریور برگزار شود و بعد از آن لیگ برتر برای دو ماه بابت بازی‌های آسیایی تعطیل می‌شود و هفته سوم لیگ برتر ۱۵ آبان از سر گرفته می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی