صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

دل کندن سخت حامد حدادی بعداز 19 سال، از تیم ملی بسکتبال

پایـــان داستـــان آسمانخـــــراش

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

 به خیلی‌ها در ورزش اسطوره گفته می شود اما حامد برای اهالی بسکتبال بالاتر از اسطوره است، بالای ابرها، بی‌تکرار...
اگر زودتر از این به «NBA»می‌رفت و دنیا بازیکن دیگری را می‌دید.بالاتر از همین اعجوبه‌ای که 20 سال در آسیا آقایی کرد.ایران که هیچ آسیا هم به چشم نخواهد دید سنتری با این قامت و به این باهوشی.چه بگوییم، تشکر و قدردانی، اینها واژگان کوچکی است برای 20 سال زحمت و تلاش حامد حدادی برای بسکتبال کشورمان هرگز فراموش نخواهی شد مرد بزرگ.
خداحافظی تلخ حدادی
حامد حدادی که پیش از این هم انتظار خداحافظی او در پایان جام جهانی می‌رفت، در پایان دیدار برابر لبنان آن‌هم در جام جهانی 2023 و در دقایق پایانی با چشمانی آماده گریه، بازی را تماشا کرد. حدادی که دوران پر افتخاری را در تیم ملی بسکتبال ایران طی کرده، در روز آخر هم موفق به یک برد دیگر با تیم ملی نشد و به این ترتیب بازی و تورنمنت خداحافظی او به خاطره‌ای تلخ تبدیل شد.
بازیکنان لبنان در پایان مسابقه دور حدادی حلقه زدند و در مراسم خداحافظی او مشارکت کردند. لبنانی‌ها دو دهه با حضور حدادی در تیم ملی ایران بسختی موفق به کسب برد می‌شدند و حالا در سال‌های اخیر، دوران خوب بسکتبال آنها همزمان با افول بسکتبال ایران آغاز شده است.
حدادی، چهاربار با پیراهن تیم ملی ایران، ارزشمندترین بازیکن آسیا شده و سه قهرمانی آسیا را با تیم ملی تجربه کرد.او همچنین در دوران پرافتخار بازی خود چهار حضور در جام جهانی و دو المپیک را تجربه کرده است.
واکنش فیبا: متشکریم افسانه
سایت فیبا در گزارشی به خداحافظی کاپیتان سرشناس بسکتبال ایران از بازی‌های ملی واکنش نشان داد و به تمجید از حامد حدادی پرداخت.سنتر خوش اخلاق و درخشان بسکتبال ایران در پایان دیدار با لبنان پیراهن تیم ملی را وسط زمین قرار داد و آن را بوسید و در میان تشویق بازیکنان دو تیم ایران و لبنان و تماشاگران، با چهره‌ای بغض کرده از تیم ملی بسکتبال خداحافظی کرد.حدادی که از او به عنوان برترین بسکتبالیست ایرانی در تمام دوران یاد می‌شود، در هر یک از مسابقات مهم با تیم ملی ایران در جام جهانی و همچنین دو المپیک حضور داشته است.
همچنین صفحه رسمی مسابقات جام جهانی پس از خداحافظی حدادی با انتشار پستی به این موضوع واکنش نشان داد و با تیتر «متشکریم افسانه» به تمجید از سال‌ها درخشش حدادی پرداخت.
حدادی: تصمیم سختی بود
کاپیتان پرافتخار تیم ملی بسکتبال ایران گفت: «حالا نوبت جوانان است و با صبوری باید منتظر نتیجه‌گیری آنها باشیم، آقای داوری کاری را در بسکتبال شروع کرده و جامعه بسکتبال باید صبور باشد.خداحافظی‌ام از تیم ملی بسکتبال ایران تصمیم سختی بود. مردم باید صبوری کنند، تیم ملی در آینده با جوانان نتیجه می‌گیرد.»
حدادی پس از آخرین بازی خود گفت: من از سال ۲۰۰۰ سابقه طولانی در تیم ملی داشتم. سعی می‌کنم تا جایی که می‌توانم بازی کنم و احساس خوبی دارم، اما به دلیل اینکه تیم ملی را ترک می‌کنم، خیلی ناراحت هستم.
وی افزود: می‌خواهم از دکترم که بیش از ۱۰ سال است در اینجا با من بوده تشکر ویژه‌ای داشته باشم. برای تیم ملی بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. ما استعداد داریم، اما همچنان باید صبور باشیم. اگر آنها به چیزی نیاز دارند من اینجا هستم تا کمک کنم. زمان برای نسل جوان فرا رسیده است. بازیکنان جوان باید با زمانِ بازی بیشتر، تجربه بیشتری کسب کنند.»
نیکخواه بهرامی: آسیا یکی از خوب‌هایش را نخواهد دید
صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان سابق تیم ملی و دوست سال‌های سال حامد در خصوص خداحافظی اومی گوید: «از حامد دوست و رفیق چندین ساله خودم تشکر می‌کنم که خیلی برای تیم ملی زحمت کشید. بازیکنانی مانند حدادی سعی می‌کنند با قلبشان بازی کنند و دوست دارند تیم نتیجه بگیرد. حامد هم در این مدت یک آسیب‌دیدگی شدیدی داشت و بسختی توانست خودش را برساند.باید بگویم آسیا یکی از خوب‌هایش را دیگر نخواهد دید.»

 

برش

واکنش ها به خداحافظی حدادی
شاید هیچ کس فکرش را نمی کرد، غول بسکتبال ایران در جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کند. حامد حدادی با خداحافظی  از تیم ملی بسکتبال خیلی ها را متعجب کرد. کناره گیری افسانه بسکتبال ایران به نوشته سایت فیبا البته بین ستاره های ورزش هم واکنش‌هایی در پی داشت. سید محمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال که رفاقت دیرینه‌ای با حامد حدادی دارد در استوری برای خداحافظی او نوشته :«کارت خیلی خوب بود.»
حسن تفتیان، رکورددار 100 متر ایران هم برایش نوشته:« اسطوره ممنون بابت این همه سال افتخار برای ایران.»
بهروزعطایی، سرمربی تیم ملی والیبال هم با انتشار عکسی کنار او نوشته :« خداحافظ ستاره بی چون و چرای بسکتبال ایران. همیشه موفق بودی و خواهی بود.» سروش رفیعی هم گزارش سایت فیبا را کنار عکس حامد حدادی استوری کرده است.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی