صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و یک - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

 دعوت وزیر فرهنگ برای تماشای «تنهاتر از مسیح»
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از تماشای نمایش «تنهاتر از مسیح» در توئیتی نوشته:«در کنار مردم عزیز نمایش «تنها تر از مسیح» را که بسیار بدیع و برگرفته از هنری ایرانی_اسلامی است دیدم. هرشب چند هزار نفر از دوستداران آل‌الله به واسطه این نمایش، در این مکان حاضر می‌شوند و یک اثر هنری بسیار با کیفیت می بینند. ازعلاقه‌مندان برای تماشای این نمایش دعوت می کنم.»

اظهار نظر رئیس صداوسیما درباره سریال حضرت موسی (ع)
پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما دیداری از روند پیش تولید سریال الف ویژه فاخر «حضرت موسی (ع)» داشته است و در یادداشت کوتاهی در فضای شخصی خود در ویراستی نوشته است:«پیش تولید مجموعه الف ویژه فاخر حضرت موسی (ع) این روزها با تلاش مجاهدانه برادرانم ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان نام‌آور و سید محمود رضوی تهیه‌کننده حرفه‌ای ادامه دارد. مجموعه تلویزیونی راهبردی حضرت موسی (ع)، انقلابی در تولید سینما و تلویزیون ایجاد خواهد کرد.»

ابتلای آرش میراحمدی به سرطان
آرش میراحمدی از ابتلای خود به بیماری سرطان پانکراس خبر داده و اشاره کرده که از روز شنبه درمان خود با شیمی‌درمانی را آغاز خواهد کرد. آرش میراحمدی (زاده ۴ تیر ۱۳۵۰) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار آرش میراحمدی می‌توان به بازیگری در سریال «خنده بازار»، سریال «محله گل و بلبل» و سریال «بچه محل» اشاره کرد. آرش میراحمدی با انتشار یک ویدیو پس از ۸ ماه در مورد بیماری‌اش توضیحاتی ارائه داد.

نگاه کزازی به گنجینه زبان‌ها و گویش‌های بومی
نقل قولی از میرجلال الدین کزازی  در صفحه‌ای که با نظارت وی مدیریت می‌شود،  با همان لحن و شیوه نگارش خاصی  که از این استاد دانشگاه و شاهنامه‌پژوه سراغ داریم منتشر شده که در آن آمده:« زبان‌ها و گویش‌های بومی به پاس نژادگی و دیرینگی‌شان ( خالص بودن و قدمت زیاد)، گنجینه‌هایی‌اند گران ‌ارج. این گنجینه‌های یگانه و بی‌جانشین چشمه‌سارانی‌اند زنده و زایا و نوشین، فرهنگ گرانسنگ و سرگذشت بشکوه و نازشخیز ایران را. از همین روست که ایران ما بهشت زبانشناسی تاریخی است. در پاسداری از آنجا به جان، بکوشیم و ارج آنها را بدانیم.» این نوشته از دفتر نارنجستان ناخودآگاهی بازنشر شده است.

نوشته سلیمانی برای جمشید مشایخی
سپند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از زنده‌یاد جمشید مشایخی نوشته:« نبودن شما هیچ وقت عادى نمی‌شود. خیلى از شما یاد گرفتم، خیلى.  یه شب تو اوج ناراحتى بودم شما بهم گفتین اینجور مواقع یاد شعر حضرت حافظ بیفت:چرخ بر هم زنم اَر غیر مرادم گردد/ من نه آنم که زبونى کشم از چرخ فلک. گاهى یه حرف چقدر حال آدم رو عوض میکنه.»

اظهار خوشحالی بابت هدیه‌ای فرهنگی
اسماعیل امینی، شاعر و استاد دانشگاه نوشته: «اول صبح پنجشنبه، هدیه ارزشمند رفیق هنرمند و با مرام امیرحسین مدرس، به دستم می‌رسد و چشم و دلم را روشن می‌کند. دوست فرزانه‌ای که در دانش و ذوق و نکته‌سنجی مرتبتی دارد و در این سالیان تلخ، خلوت گزیده و با تصحیح و تدوین نسخه‌هایی کمتر دیده‌شده از گنجینه‌ ادب فارسی دلدادگی خود را به دانایی، زیبایی و فرهنگ با این قبیل خدمات پرارج عینیت می‌بخشد .
خدا را شاکرم به خاطر موهبت بی‌بدیل دوستی با اهل فضل.» کتابی که امینی درباره ‌اش نوشته، «قطره دریای همت» نام دارد، گزیده‌ای از کلیات طالب علی لکهنویی متخلص به «عیشی»، شاعر قرن سیزدهم قمری. انتخاب و تدوین و تصحیح این کتاب را امیرحسین مدرس انجام داده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی