مــرور

برای شهریه مدارس غیردولتی سقف تعیین می‌شود
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما برای ساماندهی بهتر در امور مدارس غیردولتی، طرح ساماندهی مدارس غیردولتی را ارائه کردیم که در کمیسیون آموزش تصویب شد و در نوبت بررسی در صحن علنی قرار دارد.
به گزارش ایسنا، مهدی اسماعیلی در این باره توضیح داد: در صورت تصویب این طرح، کلیه فعالیت‌ها و عملکرد مدارس غیردولتی نظم و انتظام بیشتری پیدا می‌کند؛ تا زمان تصویب این طرح ما در کمیسیون آموزش با حساسیت بالایی موضوعات مربوط به مدارس غیردولتی را پیگیری می‌کنیم. در این زمینه چندین جلسه با مسئولان مدارس غیردولتی و معاون وزیر آموزش و پرورش هم تشکیل و مقرر شد سقفی برای شهریه مدارس غیردولتی تعیین شود و شماره تلفن‌هایی هم اعلام شد.

مردم شهریه‌های غیرمتعارف را گزارش دهند
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید مدارس غیردولتی در چهارچوب قوانین فعالیت کنند، اظهار کرد: اگر مدرسه‌ای تخطی کند با آن برخورد می‌شود. ما براساس وعده داده شده این موضوع را پیگیری می‌کنیم. لذا اگر مدرسه‌ای شهریه غیرمتعارف گرفت، مردم می‌توانند به سامانه‌های مربوطه اعلام کنند تا برخوردهای لازم انجام شود. همچنین گزارش این مباحث را می‌توانند به کمیسیون آموزش ارائه دهند که ما خودمان ورود کرده و رسیدگی‌هایی را انجام می‌دهیم. کمیسیون آموزش، نظارت‌هایش را بر روند فعالیت مدارس غیردولتی به‌خصوص اخذ شهریه‌های غیرمتعارف ادامه خواهد داد.


هر شهروند یک پرونده الکترونیک سلامت؛ از سال آینده
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:«اجرای طرح نسخه الکترونیکی در کشور ۹۷ درصد پیشرفت دارد و از سال آینده هر شهروند یک پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت.»
به گزارش ایرنا، سید رضا مظهری در نشست خبری روایت سلامت با اشاره به پرونده سلامت شهروندان گفت:«برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که هر یک از هموطنان یک پرونده اختصاصی سلامت داشته باشند تا اطلاعات بهداشتی و درمانی آنها در دسترس خود و پزشک معالج قرار گیرد. بر اساس این پرونده‌ها، تمام اطلاعات به صورت آمار و داشبورد در اختیار مدیران و کارشناسان قرار می‌گیرد تا تصمیمات درست‌تری بگیرند. به‌عنوان مثال اینکه داروهای پرمصرف‌ کدام است یا برای هر منطقه خاص چگونه تصمیم‌گیری شود، از مواردی است که در پرونده سلامت درج می‌شود.» وی تصریح کرد:«واکسیناسیون، پایش رشد کودک، آموزش پیشگیری و مراقبت مادر باردار از دیگر اطلاعاتی است که باید در پرونده سلامت الکترونیک ثبت شود.» مظهری اظهار داشت:«یک‌هزار و ۵۹ بیمارستان به نرم‌افزار«HIS» متصل شده‌اند و سرویس سلامت الکترونیک ارائه می‌دهند که امیدواریم تا پایان دولت مردمی همه هموطنان بتوانند پرونده الکترونیک خود را ببینند و از این سامانه استفاده کنند تا بدین صورت بتوانند اطلاعات درست را در اختیار داشته باشند و حتی امکان ویزیت از راه دور به شکل رسمی برای آنها فراهم شود.»


رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی اعلام کرد
آغاز توزیع پردازشگر شنوایی
برای ۲۶۰۰ بیمار نیازمند
رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی از آغاز توزیع پردازشگر شنوایی برای ۲۶۰۰ بیمار نیازمند خبر داد و گفت: پوشش بیمه‌ای پردازشگرها توسط سازمان بیمه سلامت انجام شده و در حال حاضر توزیع آنها با همکاری مراکز کاشت حلزون در سراسر کشور و توسط هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی آغاز شده است.
به گزارش وبدا، مهندس سیدحسین صفوی خاطرنشان کرد: پروتز حلزون شنوایی دارای ۲ قسمت است؛ ایمپلنت داخلی و پردازشگر خارجی. ایمپلنت داخلی با عمل جراحی در داخل گوش بیمار جاگذاری و پردازشگر روی پوست سر بیمار در پشت گوش نصب می‌شود. پردازشگر خارج گوش معمولاً دارای عمر ۱۰ تا ۱۵ سال است و بعد از آن به دلیل احتمال خرابی و قطع ارتباط، نیاز به تعویض دارد. وی افزود: با توجه به اطلاعات کسب شده از مراکز کاشت حلزون سراسر کشور و شرکت‌های نمایندگی کمپانی‌های سازنده پروتز حلزون شنوایی، ۲۶۰۰ بیمار نیازمند تعویض پردازشگر که بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال از زمان عمل کاشت حلزون آنها گذشته است، شناسایی و پردازشگرهای مورد نیاز این بیماران توسط هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران از سه برند اصلی تأمین شد.


۸۳۵۶ پروژه روستایی در هفته دولت به بهره‌برداری رسید
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: ۸۳۵۶ پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری‌ها با صرف اعتباری بالغ بر۵۲۲۵ میلیارد تومان طی هفته دولت در روستاهای کشور به بهره‌برداری رسید.  
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌های کشور، مهیار نورعلی افزود: بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به بهسازی معابر روستایی با ۶۴۴۵ پروژه، معادل ۷۷ درصد کل پروژه‌هاست. پس از بهسازی معابر، بیشترین تعداد پروژه‌ها مربوط به احداث بوستان و فضای سبز، ایمنی و آتش‌نشانی و اماکن ورزشی و فرهنگی است.

جستجو
آرشیو تاریخی