با زائران حسینی

۸۰ درصد زائران اربعین ایرانی‌اند
رئیس‌پلیس راهور فراجا گفت: ۸۰ درصد از زائران حاضر در کربلای معلا را ایرانیان تشکیل می‌دهند و برای تسهیل در حضور زائران دیگر، از مردم می‌خواهیم سفر خود را کوتاه کنند تا فرصت زیارت برای همه ایجاد شود.
سردار سیدکمال هادیانفر در گفت و گو با ایرنا افزود: تردد در تمام مسیرهای مرزی به طور عادی و بدون مداخله در حال انجام است و امیدواریم این وضعیت تا زمان بازگشت زائران ادامه داشته باشد.
وی همچنین تنظیم زمان بازگشت را عاملی مهم در جلوگیری از ترافیک جاده‌ای دانست و افزود: طبق توصیه‌های انتظامی به زائران پیشنهاد می‌کنیم که بیش از ۲ روز در عراق نمانند.
سردار هادیانفر همچنین به ترافیک سنگین زائران در مرزهای شلمچه و مهران اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ این ۲ پایانه مرزی پر شده است که نشان از استقبال گسترده مسافران از این مسیر دارد.


مراجعه روزانه ۱۷ هزار زائر به مراکز درمانی هلال‌احمر در کربلا
مسئول قرارگاه و مدیر مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در کربلا گفت: روزانه ۱۷ هزار زائر حسینی از خدمات درمانی هلال‌احمر در شهر کربلا بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش ایسنا، دکتر امین طباطبایی با اشاره به اینکه هفته گذشته تمامی مراکز و درمانگاه‌های ثابت و موقت هلال‌احمر در شهر کربلا برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی موسم اربعین فعال شده‌اند، افزود: در این مراکز تمامی خدمات عمومی و تخصصی به زائران ارائه می‌شود.
وی افزود: تیم‌های تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکان داوطلب هلال‌احمر نیز در بیمارستان الحسین(ع) مستقر هستند و به صورت شبانه‌روزی به تمامی مراجعه‌کنندگان خدمت‌رسانی می‌کنند.


آمادگی سازمان انتقال خون برای تأمین خون مورد نیاز زائران اربعین
سخنگوی سازمان انتقال خون از آمادگی کامل این سازمان برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز زائران ایرانی در اجتماع بزرگ اربعین حسینی خبر داد.
به گزارش فارس، بشیر حاجی بیگی افزود: ذخیره خون و فرآورده‌های خونی به میزان ۱۳ روز است و در صورت بروز حادثه چه در خاک ایران و چه در کشور عراق، در سریعترین زمان ممکن می‌توانیم خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز زائران ایرانی را در مراکز درمانی ایران و مراکز درمانی مستقر در عراق تأمین و با همکاری اورژانس و هلال احمر ارسال کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون بنابر رسالت و تکلیف خود به منظور تهیه و تأمین خون سالم و کافی و با توجه به افزایش حضور پرشور مردم در پویش نذر خون در ایام محرم، تمام تمهیدات لازم برای پشتیبانی حوادث جاده‌ای در مسیر زائرین کربلا و برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی مطلوب خون و فرآورده‌های آن را از ماه‌ها قبل در دستور کار قرار داده است.


مدارس شهر مهران
میزبان زائران اربعین
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از اسکان نزدیک به روزانه ۱۸ هزار نفر از زوار اربعین حسینی در مراکز اقامتی شهر مهران خبر داد.
به گزارش مهر، علی درویشی گفت: استفاده از تمام ظرفیت دستگاه تعلیم و تربیت استان برای خدمت‌رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در دستور کار قرار دارد و اماکن آموزشی و اقامتی آموزش و پرورش استان در شهر مهران میزبان زوار اربعین حسینی است.
وی همچنین به استفاده از ظرفیت محوطه و حیاط مدارس اشاره کرد و گفت: روزانه نزدیک به ۲ هزار وسیله نقلیه در فضاهای آموزشی و اقامتی مدارس جای داده می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: تمام ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق استان، آمادگی پذیرایی از زوار حسینی را دارند و نزدیک به ۱۳۰ مدرسه برای اسکان زائران در سطح استان در نظر گرفته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی